söndag 19 augusti 2012

Lyssna på texten

En av dom spännande sakerna med hundar är deras förmåga att läsa oss värdelösa tvåbeningar som försöker intala sig själva att vi kan få hundarna att lyssna.


Gårdagen och natten spenderades på bröllop och vid 6 tiden i morse ringde klockan. Hann få knappa två timmar tillsammans med John Blund. Matilda somnar om och vaknar som TUR va vid 7 igen och då tar paniken ett ordentligt tag om damen. Jag borde nämligen lämnat byn vid 7 då vi skulle på tävling! Så frukost var inte att tänka på utan all energi lades på att lokalisera användbara kläder och hitta bilnyckeln.
Framme vid bilen slår det mig att den inte funkar... Får ringa farfar om att låna hans så efter ytterligare några minuter är jag och tjejerna ÄNTLIGEN på väg!

Du är världens finaste! 
Dagens tävling var rallylydnad och efter banvandringen var jag helt snurrig. Banan bestod till 90 % av svängar, slalom och spiraler [kanon för ett huvud som redan är lååångt utanför den normala kapaciteten ] hade startnummer 21 så fick en hel del tid att slå ihjäl. Kollade lite avancerad klass, nybörjarklass B [hade velat ha deras bana!!] tillbaka till min och sen tog jag om allt igen innan det var dags att hämta Zo.

Denna dam är speciellt alltså . Tar ut henne och hon är kaxigare och en riktigt bitch! [värre än vanligt] och väl uppe vid planen. Man hade ett mindre mount everest att bestiga innan man kom till planen! är hon totalt oengagerad och sitter bara och tittar. Hon gjorde någon typ av halvhjärtad insatts att sätta sig fot på värmningen så det var kanske inte med den bästa känslan vi klev in innanför bandet.

Hade en sådan ENORM tur när jag stod vis startskylten. Av en ren reflex får Zo en klapp mellan öronen [MAN FÅR INTE TA I HUNDEN INNANFÖR BANDET MATILDA] och fram till prisutdelningen visste jag inte om domaren sett de och vi var diskade eller inte. Banan i övrigt gick riktigt bra förutom moment två som var en dubbel slalom där jag höll på att trilla över Zo som inte tyckte det var nödvändigt att använda sin bakdelskontroll...

Vid prisutdelningen visade de sig att domaren INTE sett min klapp och vi hade fått ihop 95 poäng och med domarkommentaren MYCKET SNYGGT!  Placeringsmässigt kom vi på en 7e plats av 37 hundar! Så nöjd med min lilla bitch som bara måste ge mig dåliga förhoppningar innan start och sen bara leverera!

Lånar en film från YouTube. Lyssna på texten!




Stort Grattis till Grethe och Monoï som fick ihop 96 poäng  i Nybörjarklass och sen 85 poäng med Lotta i Avancerad! Mullsjös Rallybrudar levererar! 

2 kommentarer: