torsdag 29 november 2012

Den lilla råttan är snabb!

Är helt slut. Verkligen tokslut! Har lovat mig själv att springa varannan dag denna veckan och idag var en "Springa dag". Minusgrader och snö... åh vilken motivation. NOT! 

Det är i sånna här lägen Rappi är ovärderlig. Plockar fram selarna och hon håller på att slå knut på sig själv av glädje. Hon hoppar in i selen och ser ut som om hon vunnit miljonvinsten på lotto. När hon ser fram emot de hela så mycket så glömmer man lixom bort att man har 1,5dm kramsnö att springa i. 

Vi håller oss på korta distanser av två anledningar. 
Ett: jag är otränad och har dåliga benhinnor och jag vill kunna hålla ett bra tempo för hundarna.
 Två: Rappi har precis börjat dra.
så det blir två varv på en slinga som är 1,25km. Lagom för oss. 

Stretchade och klara för hemfärd! 
Hade på vägen upp funderat på hur jag skulle lägga upp träningen och jag kunde inte hålla mig. Jag ville se hur Rappi klarar av att gå själv. Så hon fick spännas för själv medans Zo fick order om att hålla sig bakom mig. Ställde upp från start och sen bar de av. FORT!
Den lilla råttan sprang som en tok och lyssnade på ALLA direktiv förutom SAKTA! Det trots att vi sprang på oplogade vägar [med andra ord 1,5dm kramsnö att ta sig igenom] . Överlevde och spände för Zo på andra varvet. 

Kom i mål och kollade mobilen. 2,5km på 12.18. Bra tid för att vara otränade och i 1,5dm snö tycker jag!  kollade sen splitten och den lilla råttan är snabb hon! 
1km med henne gick på 4.43!!! de är nästan minuten snabbare än varv två och då var dom två som drog. Visst att jag var piggare på varv ett men jag var inte så seg varv två. 
Har jag sagt att jag älskar den hunden? ;) 

Nu blir de en lååång dusch och sen massage av benhinnor om jag ska kunna gå i morgon! 




1 kommentar:

  1. Ni är grymma!!!
    Jag måste beställa dubbellinor.....
    Samt införskaffa en släde....
    Samt skidor...
    Samt lära mig åka skidor....
    oj...
    Listan blev lång.....

    SvaraRadera