torsdag 15 november 2012

Han kan Spinna

Gillar dagar som denna. Jag hinner med massor och de utan att stressa.
Vaknade vid 8 och drog på mig träningskläderna. Powerwalk till gymmet. Tränade ben och mage. Fick kramp. Powerwalkade hem. Skönt att äta frukost i lugn och ro samtidigt som kroppen får återhämta sig.

Tog sen tag i projektet "Borsta Heffa". Han ser inte ut att ha speciellt mycket päls men den är TJOCK som synden och efter att ha fyllt en 10liters hink med hår hade jag borstat halsen på honom... Bestämde mig för att ta honom i omgångar så la fokuset på hals, byxor och kors. Där är det som tjockast och det var även de områden som blev lidande sist. Så 40 minuter senare var han några miljoner hårstrån lättare, klorna var klippta och han var återigen fått en omgång Espree spray i pälsen.
Ganska mysigt att fixa och dona med honom då han "spinner" hela tiden. Sötaste!

Då var halsen klar.. 

Sötaste Prinsen! Öronen & tänderna åt alla håll! 
Gick sen igenom Zo som inte mår bra. Kan inte sätta fingret på vad det är men hon är inte alls sig lik. Farfar har också märkt de. Frågan är bara vad det är. Så som hon beter sig är de antingen att hon har ont någonstans eller att hon inte trivs. Något jag måste komma underfund med då det suger att se henne såhär nere..

Farfar kom sen smygande och frågade om vi skulle åka och kolla till min bil hos bildoktorn. OM jag ville. Livet utan bil är tuffare än man tror och jag har saknat den blåa faran. Hämtade min lilla Prinsessa som fick åka i mitt knä. Tänkte nämligen träna platsliggning med henne. Perfekt med ny plats och skul man kan gå bakom. Blev bra med och bäst av allt. Blå faran fick följa med hem.

Nu ska jag ta tag i städningen och sen bara ta de lugnt!

3 kommentarer:

  1. hahahaha han och Samson har ju för tusan liknande underkäkar!!! ;)

    SvaraRadera
  2. det är faktiskt inte okej att mobbas för snea tänder.. bara så du veet! ;))

    SvaraRadera