lördag 24 november 2012

Nu är hon DYR!

Lastade vi lunch in hundarna för att åka och spåra. Total kaos blev de när jag öppnade hundgårdarna och lilla råttan till långpäls tog/råkade ett bett i min högerhand. Något som höll på att kosta henne träningen. Hon må komma undan med mycket men sånt är inte ens lite okey... pissapa! 


Mötte sen upp den Gamle aka Mathias och fick en riktigt bra träning. Var verkligen på tiden jag fick stöttning i spåret. 
Nån som säger att mig att göra det jag egentligen vet att jag borde göra men inte gjort. 
Rappi har nämligen en akilleshäl i spåret. Synintryck. Ligger det en bit balplats på backen vill hon [och gör för den delen] lyfta nosen och kolla in var det är, varpå jag säger åt henne [nu konstaterat på fel sätt] och nosen stängs av för några sekunder. Så nu har vi en plan för hur det ska lösas så det är bara att börja träna. 

Försökte även hitta de perfekta tempot. Jag har en tendens till att omedvetet följa med damens eventuella tempoväxlingar. Så efter lite trix och fix så hittade jag/vi det. Bästa tempot blir när jag är 10 meter ut i linan och koncentrerar mig. Så nu vet ni var jag är nästa gång. 
Summa sumarum. Bra träning. 


Paus. Ärende på IKEA. 
Nästa stopp JBK

"Hopp" stod ju som en punkt på Rappis "Dagens Fokus" och eftersom JBK ligger på vägen hem och dessutom har upplyst plan så slog jag på blinkersen och svängde in. 
Tänker inte ens ge mig på att försöka förklara träningen. En helt lagom pigg Rappi som verkligen koncentrerade sig och vi tog flera kliv framåt i det mesta. För att inte tala om hoppet som hon tycker är skitskoj. Nöjd! 

Nu väntar vi på att klockans ska bli 23.00 så Zo får jaga lite skurkar i roliga byggnader :) 
Hennes "dagens Fokus" på rutan är nerlagt då jag kommer ställa av henne i lydnaden fram till L-testet då jag inte vill riskera några konflikter :) 

3 kommentarer:

  1. Du tar ju mega fina bilder, gå med i "HundFoto Gruppen" - nytt tema varje vecka! Denna veckan var det lycka! :)

    SvaraRadera
  2. Kul att träningen gick så bra! =)

    SvaraRadera
  3. Du, det var sjukt tungt!! Fan va förbannad jag var där ett tag men jäklar, jag gav inte upp!

    SvaraRadera