onsdag 28 november 2012

en förklaring

Skendräktig. Det är fenomenet som förklarar varför Zo varit så konstig de senaste. Även de som gjorde att hon idag betedde sig otroligt konstigt på L-testet och nej hon gick inte igenom men de var inte så konstigt.

Jag VET vad jag har för hund. Jag vet hennes brister men jag vet också hennes starka sidor och de var inte MIN Zo jag hade med mig ut idag. Inte min Zo jag haft de senaste veckorna. Att jag på det får världens sämsta [kanske man inte borde säga men de fick jag & det var inte bara jag som tyckte de] testledare gjorde inte saken bättre. Jag hoppas allt jag kan att han inte förstört allt för mycket för oss...

Nu ska vi försöka få Zo att sluta vänta på valpar. Motion. Motion och åter motion!! [bra sporre för mig med] så får vi se hur de blir. Just nu ska jag sätta mig och avreagera mig genom att redigera lite film på Rappi från igår.

I morgon blir de massage 1h för mig och sen ska min lilla långhåriga sak få träna lydnad :)

2 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt :(. Nästa gång sitter det!

    SvaraRadera
  2. har en skendräktig dam här hemma också, hon reagerar på så mycket som hon inte gjort tidigare. har en kort stubin och allt skall man vara undersökande på. lite mer närgången än vanligt och använder sitt schäferpip som inte funnits de 4 tidigare åren.

    Jag hoppas det löser sig och att ni får en ny chans, som du skriver.. man vet ju vad man har i kopplet! :)

    SvaraRadera