fredag 23 november 2012

Mikke räv och Karin Kanin

Tack alla som skickat ett "krya på dig" de gör gott i kroppen med lite uppmuntran och idag är jag tllbaka i min normala och pigga kostym. Jobbat natten som gått och de var otroligt tungt men det gick. Ett steg i taget och de där 12 timmarna försvann ganska fort.
Åkte och hämtade hundmat till Rappi efter jobbet. Hon har varit tokstressad de senaste och som ett brev på posten kommer en dålig mage. Så nu blir de lite snällare mat tills dess att hon lugnat sig.


In på Biltema på vägen hem. Torkarblad och gasfjädrar [Trött på att få luckan i huvudet...] till bilen. Ben till hundarna på Djurmagazinet. Blev även två flaskor Espree då dom hade erbjudande 2st för 179:- och mina börjar ta slut. Valde att köpa schampoot för extra skitiga hundar då jag har en känsla av att de kommer behövas då Rappi ska ställas i duschen nästa gång...


Blev sen ett kort lyndadspass med alla tre. Rappi tränade ställande, Zo rutan och Heffa rallylydnad [han var riktigt på hugget idag]. Otroligt skönt att köra fem minuter strukturerad träning och faktiskt få ut MASSOR av den korta tiden. Så nu sitter jag och skissar på nästa veckas fokus.

Gav hundarna fredagsben och tog mig an bilen. Tvätta, putsa och dammsuga. Tvättade även mot Rappis vilja Mikke Räv och Karin Kanin. Dom luktade allt annat än hallon... men nu luktar dom mycket bättre. Nästan gott.

Nu väntar vi på att securitas hundansvarige ska höra av sig så jag och Zo kan åka och möta upp honom för lite träning. L-testet närmar sig...

1 kommentar:

  1. Krya på dig!

    Tack för påminnelsen, måste nog också tvätta Charlies rävar, kaniner, ankor, igelkottar....

    SvaraRadera