söndag 4 november 2012

Gör om gör RÄTT

Hann med ett pass lydnad med Rappi innan jobbet igår. Jobbade vidare på det fria följet och läggande under gång. Börjar bli fint [hon har fin teknik] men vi måste träna lite kroppskontroll. Hon har inte full koll på alla tassar men attityden är supergo.

Plockade sen fram rutan. STOPP. Vi måste börja om. 
Jag har nog inte tänkt på att jag inte varit konsekvent med henne så hon vet inte vad det är. Hon chansar och oftast blir de rätt men jag måste klura på ett bättre sätt att lära in den på. Tips?
Target kan jag inte ha då hon låser på den och jag vill inte lägga in något jag måste ha lite tabu på. Har en liiiten idé men tips skulle uppskattas.

Avslutade med lite fjärr. Sitt-Ligg-Sitt skiften kan hon numera göra med lite avstånd utan att förflytta sig :') Stolt över henne!


Nu ska jag sova och förhoppningsvis komma på nån bra lösning i sömnen! 

4 kommentarer:

  1. Som du vet kör jag belöning i mitten, i form av boll eller godis (då i liten skål, alt en pokal, som man sruvar isär). Funkar hur fint som helst :)

    SvaraRadera
  2. Blev det ingen dragdebut i helgen heller? "/

    SvaraRadera
  3. Fjärren har vi också lyckats sätta nu så det är bara den jäkla rutan kvar.... Vore det ok om jag la till din blogg på Bloggkoll? Lättare att hålla koll och så kul med nya hundbloggar att läsa=)

    SvaraRadera