måndag 19 november 2012

Kursen avklarad!

Igår morse skulle klockan ringa vid 06.15, jag vaknade vid 03.02 och kunde inte somna om. Halsen var en orsak till att sömnen blev förstörd. Den har bara blivit sämre och sämre men har nu fått lite tabletter av pappa som eventuellt ska hjälpa till att få den att bli bättre för som läget är nu får jag tårar i ögonen bara av att svälja. MEN ska man hålla kurs kan man inte va på dåligt humör så de var bara tagga igång och ladda!

Innan avfärd var jag faktiskt på TOPP! 
Packade in hundarna och åkte till Fagerhult för att plocka upp lilla Mathilda som också skulle med, Zo fick på vägen dit sitta fram som en liten muta för att hon skulle ställa upp som visningshund. Hon tog sitt ansvar som kartläsare på största alvar! Finaste :)


Med Mathilda och Elsa inlastade i bilen styrde vi ekipaget mot Nässjö & Höglandets BHK. Mötte upp 10 glada deltagare och de var härlig blandning på hundarna. Schäfer, Tollare, Aussie, Staffe, Pinscher, powerpuff fluff, flat, nån jakthund osv. Superskoj!
Efter att ha berättat regler och förklarat skyltar såg alla helt förstörda ut men efter att ha fått titta på mig och Zo och sen testa själva blev de glada miner.
Tror jag lyckades inspirera dom till att komma ut och tävla. Vissa var kalasduktiga och andra hade lite mer att jobba på. Heffa fick agera kurshund till lill Mathilda vilket han skötte utmärkt och tyckte va fett nice. Massa köttbullar och låååångt bort från mina krav. Sötaste lilla sneörat, du är bra underbar du!



Rappi fick komma ut efter lunch och träna lite lydnad mellan alla hundar. Bara några steg för att se om hon klarar att hålla fokus. Nemas problemas. Fick sen hjälp av Sophie att träna budföring och hon springer riktigt fint ifrån mig men är inte lika snabb TILLBAKA mig, hon ville helst stanna hos den otroligt trevliga Sophie. Ett tacksamt problem om du frågar mig. Men några vändor fram och tillbaka och de började landa.
Avslutade med att gå på bruksstegen ett antal gånger. Perfekt när man har folk runt omkring som kan stötta henne medans jag hjälper henne framåt.
Zo verkar vara tillbaka på banan och var ruskigt pigg idag. HÄRLIGT så nu är det bara hålla tummarna att hon fortsätter med det till L-testet!

Ni är de BÄSTA! 
Nu ska jag ut svälja lite medicin sen åka och spåra! Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar