torsdag 15 november 2012

Livet är orättvist!

I förrgår gick jag ett otroligt tråkigt meddelande. Rappis halvbror Figo hade hittats död.. Figo var Sveriges bäst placerade hund på Tyska Segrarutställningen GENOM TIDERNA. Alltid lika hemskt när sånt här händer, när man inte vet varför och hunden är ung.Tänk vad fort det kan gå... Så många tankar har gått till mina uppfödare.

Så min lila tjej har nu varit lite extra omtyckt av mig. Så igår blev de lite buslydnad innan hon fick krypa upp i knät och jag borstade, masserade, kammade, pussade, kramade, myste och kammade lite till på henne. Så sjukt mysigt och återigen inser jag hur mycket den lilla lurviga saken i mitt knä betyder för mig. En svansviftning från henne och jag glömmer allt jobbigt.




I morgon blir det att strukturera upp lite inför "Testa på Rallylydnad" kursen jag ska hålla på söndag. Är någon sugen så är det bara att höra av sig, finns några platser kvar. Får se om Zo kan tänka sig att ställa upp som visningshund. Idag var hon allt annat än samarbetsvillig. Löp på g kanske.


2 kommentarer:

  1. Ush va tråkigt med Figo! Dog han bara sådär? :( Hemskt!!

    Hundar är livet, tänk vad man skulle kunna göra för sin hund bara för att få se den lycklig och nöjd. Synd att jag inte bodde närmare, hade gärna kommit på den kursen!! :)

    SvaraRadera
  2. Usch, finns inget hemskare än att förlora sin fyrfotade vän. Figofilmen du lade upp på YouTube var dock en fin gest.

    SvaraRadera