söndag 21 april 2013

Dag 2

Jag  är mör de ska jag erkänna men de va lätt värt de. Att gå av jobbet 06:00 och stå iklädd grönkläder på Mullsjö BK vid 09:00 alltså. Att jag om en timma ska jobba igen är en annan femma men som sagt LÄTT värt de! 


Längre träningsdag idag och jag vet inte vem av mig och Rappi som är tröttast i de som finns mellan öronen [hos henne iaf]. Jag skulle iväg på ett litet ärende så hon fick börja med 45min i basen utan mamma. Nemas problemas. 

Sen följde en låååång patrullstig med Ljud - Vind - Ljud utöver en startövning. Hon markerade första figg bra men inte övertygande. Figg två som var vind tog hon skitfint men ganska långt ifrån och dessutom snett framifrån så hon fick jobba sig fram till bättre avstånd. Sista figgen var de riktigt fin markering på och dessutom full fart ut. 

En kort vila..

...innan ett över 2h gammalt spår innehållande en ravin togs in.  Riktigt stolt över lillan som forserar ridåer av granar, dammsuger raviner och hade fina markeringar på apporterna. Märkas att hon tycker de är kul att spåra i skogen! 

Dagens apporter! 

Ligga ljudfigg är rätt härligt nu när våren är här!
Kort vila igen 

Sistsa övningen var riktat mot motivation mot figg. Uppstart och en kort patrullering innan träff. Ny uppstart med samma upplägg. Här började Rappi ge mig otroligt fina och tydliga markeringar och omgång två hade jag två riktigt fina markeringar och figgarna fick stå ut med en och annan kärleksförklaring från fröken fluff! 

Dags för sista uniformsbytet och sista arbetsnatten innan två dagars ledighet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar