tisdag 9 april 2013

Trögflytande lera

Tackar för alla svar angående anteckningar. Kul att de är fler än jag som nöter pennor på papper ;)

Min vilovecka sket sig.. BIG TIME. 
Mötte upp Martin på förmiddagen för att lägga spår. Kom fram till den tilltänkta spårmarken och möttes av synen att de precis gödslat.. åkern mitt emot [höstsådd] blev plan B och jag bestämde mig för att lägga Rappis spår där. Martin bangade på spårläggandet totalt [fin i kanten den där killen..] och solade medans jag traskade. 

Rappi fick ett spår med fokus på vinkelarbetet. Då jag inte ville gå mer än nödvändigt på åkern som visade sig vara trögflytande lera blev de ett "sick sack" spår med totalt 4 vinklar. 
Lilleman fick ett spår på åkern med gödsel men på nedre biten där det var fritt från illaluktande mojs. Ett låååångt spår innehållande en liten överraskning. 

Rappi tog in sitt spår utan konstigheter och hade riktigt fin arbete i vinklarna så där anser jag att vi kom åt det vi ville träna. Att hon sen i övrigt spårade som en klockan är ju bara en bonus. Båda hade gått upp tre fotstorlekar när vi var i mål.. Blev tvätt i bäcken bredvid men får nog bli dusch för henne snart.. Nästa spår kommer jag nog lägga fokus på apporter då det är de som fattas för att de ska bli riktigt bra. [spårjournaler is da shit] 

Lilleman hade lite mer tempo idag men höll på att göra mig mållös när han markerar den lilla överraskning jag lagt ut. Även kallat spårapport. Nog för att vi tränat de vid sidan av men jag trodde faktiskt inte att han skulle markera [läs hade inte ens en tanke på att han skulle notera den]! Var mest en kul grej bara för att se vad han skulle göra... 
Blev lite trassel och missförstånd runt de hela  [eftersom jag räknat med att han skulle gå över..] men jag är GRYMT imponerad av honom! [Tänkte lägga upp filen på spåret men om vanligt krigar jag och Youtube så filmen är inte klar..]

PAUS I TVÅ TIMMAR 

Avslutade dagen med ett pass lydnad på JBK och nu hade Rappi med sin favvo moster Amanda [mkt spännande att se Rappi försöka kontrollera sina känslor ibland]. Körde lite lydnad med målet att jobba på attityden och jag är nöjd. Vi kom längre än jag vågat tro! 
Lite bus ställande och läggande innan hon fick köra en sitt i grupp med Hasko. Lite osäkerhet gjorde att hon la sig några gånger men hon satt riktigt fint i slutet. Min sessa de! 



Lilleman busade lite position och sättanden. Mer än nöjd. 
Han har börjat söka position riktigt bra nu och dessutom är han noga med kontakten. 
Lillfisen har helt klart visat sig från sin bästa sida idag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar