måndag 1 april 2013

De finns en första gång för allt

En promenad runt Munksjön i solen med Carro var vad min dag startade med. Hämtade hundarna som fått ligga i bilen [lilleman ska ju inte direkt gå så långt] & satte oss på bryggan och fikade. Så underbart och nyttigt för hundarna att få ligga bland MASSOR av folk och koppla av. Lite omväg till bilen för att utnyttja att man var i storstaden innan vi vinkade av Carro och styrde pansarforden mot spårmarkera. Båda två pälsbollarna uppförde sig exemplariskt. Inget bråk om att man ska dra, hälsa på folk osv.






Blixt: 
Ett ganska långt rakt spår vad var jag la till honom.
Tanke: Fortsätta där vi slutade förra gången.
Tog de efter 45min och då hade vinden bytt riktigt så han hade ganska ordentligt med sidvind. Ni som har mig på FB vet att jag fick gåshud [aldrig hänt när jag spårat valp men de finns ju en första gång för allt]. Han spårar nått äckligt fint. Lugn i sig själv men samtidigt så otroligt rädd om sitt spår så han trampar inte utanför kärnan en enda gång!
Ska bli riktigt spännande att se vad de kan bli av honom i spåret framöver!



Rappi: 
500m långt U där sträcka 1 och 2 var extra långa.
Tanke: Påminna henne om att man är rädd om sitt spår och därmed inte slarvar [tyckte hon slarvade lite sist] och inte lägga vikt i vinklarna då det inte var de vi skulle träna.
Spåret togs in efter lite mer än 1h liggtid och även damen levererade. Tror förra spåret satt kvar lite där jag grälade lite på att hon tappade spåret så de var en otroligt noggrann prinsessa som dammsög in sitt spår och när hon är noggrann får hon fina vinklar ;)

Blev påmind om hur kul de faktiskt är att spåra och när man har duktiga hundar är det extra kul! Så vi gör om de hela i morgon. De lovas ju dessutom sol även i morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar