fredag 12 april 2013

Grabben ska få för de här

Hallo foks! Sjukt längesen jag var här och tassade [haha den fick jag till] och grymt mycket fränt har hänt! 

Morsan har haft ett par kaotiska dagar och jag tror hon är sjukt trygg med att ha mig som styr riket när hon inte kan! I onsdags var vi på den där säkerhetsträningen. Inte för att jag kan förstå hur en plan av gegga och is kan fylla någon funktion på säkerheten men man vill ju inte såra tvåbeningarna och påpeka bristerna så de va lixom bara spela med. 
Morsan ville visa hur duktig jag blivit på att styra henne och man vill ju inte skämma ut henne så de var ju bara se till att med fasta tassar lotsa henne runt geggan och köra lite "nu går du där jag säger annars så.." blick och hon gick faktiskt rätt bra. 
Sen hände de en typ asful sak. En dude som jag trodde hörde till oss grabbar bet min morsa i armen. Han kan omöjligt haft koll på att hon var min tvåbening för då kan jag lova att han ALDRIG skulle vågat! Han har en otrolig tur att mina bissingar inte är färdigväxta för annars hade han fått lära sig ett och annat. Sikken stil lixom och dessutom ge sig på en tjej när de fanns killar. Sån fegis! 


Efter träningen skulle morsan visst leka leksakspolis under natten och jag fick följa med farbror Hasko och hans coola tvåbening hem. Tyvärr var jag tvungen att släpa med mig Rappi men hon är faktiskt okey så de fick gå för denna gången... Hade en riktigt nice dude kväll med härligt krubb och häng i soffan. Sjukt soft [ även om man undrade hur tvåbeningens arm hade de! ]
Morsan kom hem typ astidigt och då fick man agera kudde och se till så hennes arm var okey. Den där grabben som gjorde de ska så veta att han bet fel människa nästa gång alltså! 

Idag var de nya äventyr med Farbror Hasko. Coola som vi är hade vi blivit bjuda till Polisen. Fattar ni, tunga grejer alltså. Farbror fick visa lite hur en riktig hund ska reagera på massa konstiga saker. Tur släkten har tungt utrustade grabbar alltså. Poliserna blev visst väldigt imponerade så han får nu jobba som både Polis och Väktare. 


Jag fick komma ut och agera back up till en gammal tik vid skottlossningen. Behövdes visst en grabb med tassarna på backen. Morsan tyckte även att jag skulle få en rundvandring i huset ensam med Herr polis vilket var rätt nice. Inte alla dagar man hänger med sånna hårda grabbar lixom & givetvis imponerade jag så morsan var riktigt mallig över mig! 

Innan vi åkte hem fick jag springa budbärare mellan morsan och Farbrors Martin. Trodde mobiler var till för sånt numera men man får ju ställa upp. Morsan mumlade något om att jag var duktig men va hade hon förväntat sig?! 

Dags att gå på en PW! 
Stay safe! 

Blixt over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar