lördag 13 april 2013

Läste Aftonbladet och kollade FB

På väg hem från Amanda i morse [min och lillemans sovplats under natten] stannade jag och la ut ett spår till lilleman. Här serveras de nämligen inte frukosten gratis! 
Ett blixtformat spår dagen till ära med två apporter. Lite overkill men ska backa till grunderna och ville se vad han gör rent naturligt i vinklarna innan jag "lär" honom hur jag vill att han gör. Har ju lixom inte så mycket att förlora eftersom vi ska nöta grunder nu... Att de kom med apporter var mest för att rätta felet från förra spåret och nu kommer även dom försvinna ett tag. 

Läste Aftonbladet & kollade FB [väntetid: tråkigaste med spår] 

Den lilla svarta är inte sen på att plocka upp signaler om vad som är på G. Räcker med att jag sträcker mig efter spårlinan och han skiner upp som en sol. Fick en riktigt fin förstasträcka och  när vinkeln kom stannade han och tog torrfoderkulan som låg i den [för att han ska stanna upp] och här är han riktigt rolig. Han går inte framåt om han inte har vittring [samma sak vid matdepåerna] så de tog inte många sekunder innan han började leta i sidled och där fanns de ju vittring. Samma sak vid vinkel två men med snabbare resultat. 
Apporterna markerade han men nu var jag beredd på att säga åt honom att ligga kvar och körde lite "visa" för att lära honom att inte vilja skynda iväg igen. 
Summering: ASNÖJD! 



Hemma igen möttes jag av en smörande prinsessa. Någon tyckte de var otroligt orättvist att ha blivit lämnad hemma medans lillebror varit på äventyr. Perfekt tillfälle att jobba på vårt problem. 

Lät henne gå upp lite i jaktstress för att lite dumförklara henne. Hon tänker nämligen inte på att hon går under mitt "krav" de första metrarna och när hon väl kommer på de så kan jag lixom "Se där! Du dog ju inte alls & du viftar dessutom på svansen" och då har hon inte så mycket att komma med! 
Nådde bättre resultat än väntat och jag lyckades tvinga mig själv att bryta efter en sträcka där hon kom och bjöd in till fotgående! 
Den härliga känslan börjar komma tillbaka! 



Så de blev sjukt bra träning trots att snöblandat regn trillade från himlen! 
Nu blir de att fylla i journalerna för att sen titta på en film innan jag ska dansa vals med snabeldraken! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar