tisdag 24 september 2013

Blixtlås och framryckning

Då jag påbörjat en ganska tung kurs i skolan har hundarna fått lida lite och kommer få lida lite ett tag till när de kommer till mängden träning. Idag hade jag dock några minuter över och passade på att åka till Mullsjö BK och träna lite med lite gött folk! 

Blixt fick gå fritt följ, träna lite stadga i ställandet och sen leta lite ruta... eller tanken va att han skulle leta ruta. Han tycker den är så galet rolig så när han efter en påminnelse om att man låser tassarna i ställandet blev friad sprang han och mer eller mindre apporterade in rutan till mig. Så speciellt mycket letande av rutan blev de inte. Tyvärr. 
Det jag istället fick va ett nytt beteende som jag inte är nöjd med. Han är så glad i rutan att han springer allt han har in till rätt plats, tvärvänder och kommer för att hämta sin belöning som han tycker att han borde få. Inte helt okey eller va säger ni men de är alltid kul att ha något att träna på! 


Rappi och jag har en askul träning med lite tjänstetänk. 
Lydnad med störning som kan uppstå med en grupp, framryckning, blixtlås osv. Askul och nyttigt! 
Rappi var inte helt säker när Per kom joggandes bakom i mörkret men hon litar på mig och går kvar. 
Min lilla sessa de! Nyttigt även för matte att få lite repetition i formateringar och info om hur uppförandet med hund i grupp ska gå till! 

Även lilla Zo fick träna idag. 
Gick lite spontant runt och letade i minnet bland de rally skyltar jag kommer ihåg. 
Uppskattat av oss båda och jag är lite sugen på att tävla lite rally men vi får se vad tid och energi räcker till! 

Nu sängen och ladda för en lång dag i morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar