torsdag 5 september 2013

lite fast länge

Det märks att lilleman har fått stå och ha tråkigt ett tag nu. 
Han höll på att slå knut på sig själv när han idag insåg att vi skulle träna lite lydnad. 
Blev ganska mycket lydnad insåg jag när jag kom tillbaka till bilen och kollade klockan...[typ 38minuter] 

Hade bestämt mig för att traggla lite position i fotgåendet. 
Tog sin lilla tid att packa ihop honom så att hjärncellerna hängde med tassarna men när vi väl var där är han en av de roligaste hundarna jag har haft att gå fritt följ med. Grym energi och en attityd som är gudomlig. Han är dessutom ganska söt att titta på då med. 
La in lite sättanden och ju mer fokuserad han blir desto snabbare går det vilket inte är något negativt. 



Hoppas kunna klämma in ett lydnadspass i morgon med då han skulle behöva få en upprepning i vart han ska vara. Han försöker allt han kan men ibland är de lite för mycket energi under tassarna och då blir det knas. Ganska mycket knas ;) 
Tänkte försöka fixa så nya rutan går att använda ordentligt, med andra ord köpa skruvar och borra lite. 
Lovar att de kommer va en av de snyggaste rutorna ni sett när den är klar ;) haha! 

Nu ska jag och Rappi ut och träna stående bevakning. ASKUL! 
Rapport om de kommer senare. Stay safe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar