onsdag 18 september 2013

ett tu tre och så var dom borta


Planen var att ta hundarna på en långtur innan jag skulle ta tag i allt med skolan. De hela var en oroligt mysig promenad tills strax efter 6km... vi ska gå över en liten mosse och därmed gå på de träplankor som ligger utlagda. Går kalas tills Rappi och Blixt får ett dampryck och rusar framför mig, viker av från spången och försvinner. Tar någon hundradel innan jag fattat att dom trillat ner i ett kärr och sitter fast. 

Rappi är så långt ner så bara huvudet sticker upp och de syns på henne att hon börjar få lite panik. Blixt  hade några centimeter hals över sörjan och han slet som en dåre för att komma upp. Konstaterar ganska snabbt att dom kommer inte komma upp själva så de var bara att placera Zo, koppel och mobil några meter längre fram för att sen bli lerig själv i ett försök till att få upp mina små pälsbollar. Upp kom dom och skitiga va dom. Så även jag. 

Resten av promenaden fortsatte precis som om inget hade hänt med undantag från att jag gick och spanade efter kärr... och vi var förföljda av en tung doft av sur mossa. a
Att de hela även innebär att jag måste duscha hundar idag med gör inte de hela bättre. Jag har inte tid för sånt. 



2 kommentarer:

  1. Åh är de antiglid kopplena från hst? Är de bra? Sitter nämligen och funderar på om jag ska beställa några :)
    Jätte fin blogg för övrigt!

    SvaraRadera