lördag 7 september 2013

Vi fick till ett pass!

Fick till ett lydnadspass med lillen igår precis som jag ville. 
Plan: Se till att få honom att greppa VART hans position ska vara och se till att han förstår så han inte exploderar av frustration [Blixt gillar inte när han inte förstår] 


Började med ett helt gäng vändningar på stället där han var riktigt duktig på att hålla sin position. Gick över till stegförflyttningar där alla förutom "bakåt"gick kalas. [ Han är så snabb att sätta sig när jag går bakåt så han hoppar med rumpan istället för att förflytta sig] För att sen börja gå. Är förvånad att han höll så bra position som han gjorde när ivern att få gå slogs på. Han fixade tom att sätta en klockren halt från ruschmarsch och de är jag grymt imponerad av! 

Pausade och drillade lite -Rutan- och stabilitet i fjärren med skiftena sitt-ligg-sitt. Han vill gärna göra rätt och skiftar därför lite när han tycker att han suttit/legat länge nog. Inte ok så nu blev de långa pauser för att han skulle lära sig att man väntar på mina KOMMANDON, man kör inte på "kan själv". 
Lite mer jobb på de och han ska nog ha en ganska skaplig fjärrdirigering! 

Avslutade med ett kort pass fritt följ och när han leverarade ett sjukt fint sådant tyckte jag vi tränat klart :) Så vi gick till en av kexlådorna och hämtade lite kex för att sen mysa lite på trappan.


Idag började dagen 08:00 med gym tillsammans med Linnea. Fick lite inspration va de gäller draget av att prata med henne så när jag kom hem tog jag med lillen och Zo för att låta honom springa lite i sele.
500m med Zo sen 700m själv och han är duktig! Lagom idiot så jag kan hålla mig på fötterna iaf.

Blev ett apporteringspass efteråt då han fått tömma lite energi genom att springa och vi var bredvid en av de planer jag brukar träna på. Förutom ett litet missförstånd som höll på att ge mig hål i armen [blev bara blåmärken nu] skötte han sig fint. Märktes att han var lite mer samlad efter att ha fått springa av sig lite först och de ska vi anteckna...! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar