fredag 23 december 2011

Dagens diss konstaterades av Heffa!

Frågar man Heffa har han både dött och blivit begraven idag. Han har nämligen behövt bli duschad, fått klorna klippta, öronen rengjorda och han provade även om de gick att inta alfaplatsen. Det sistnämnda var kanske inte de smartaste draget han gjort hittills men nu är han from som ett lamm! Mammas grisiga Gris!

Att duscha och klippa klorna på fyra schäfrar är verkligen inget litet projekt! Framför allt när två av dom är valpar.. Hårigt blir det med! Speciellt efter Heffa, han konstaterade idag att en lång svans är allt annat än praktiskt då den hela tiden blev blöt och fick nytt schampoo på sig eftersom den släpar i baken. Dagens diss går alltså till långa svansar! Jobbigt var det men nu är det gjort och jag har för ovanlighetens skull väldoftande schäfrar. Så ni kan ju ge er den på att de blir täcke för de stora på promenaderna tills julafton är över. Dom små vet jag inte riktigt hur jag ska göra med, närmre skiten på backen går ju inte vara... ;)


Förutom att göra djuren redo för julen har jag agerat coach för mina träningskompisar och deras hundar. Mina har ju jullov så dom fick vara hemma. Vidare för en sväng på stan för att fixa de sista inför i morgon [helt sjukt att de är julafton i morgon! ] och till sist men inte minst har jag sålt min gamla hundkärra och skurat hundgårdar. I'm DONE!

Så efter promenaden blir de ryggläge i soffan hos farfar [flyttat upp dit under tiden han är borta] för att sen masa sig bort till sägen och sova de sista timmarna innan det är JULAFTON! Vet en lien rävliknande schäfer som kommer bli grymt lycklig över en boll i morgon! Min fina lilla Zo :)

Ha en underbar kväll alla och en grym julafton i morgon!:)

1 kommentar: