torsdag 1 december 2011

springa in ett samarbete..

Håller på att bli knäpp här hemma. Vill få träna. Märks på mitt humör, orka och helhet att jag varit utan endorfiner lite för länge! Där är verkligen jag och Zo lika. Får vi inte bli av med våran energi blir vi en plåga för vår omgivning, fast på lite olika sätt. Hon dödar ekorrar och höjer svansen lite till och jag får damp med inslag av minskad glädje. 

Har ett sån otroligt sug efter att få springa, springa med henne i lina! Vi är lika kära i trötta muskler hon och jag. Jag drog ju nitlotten vid födseln när det kommer till kondition. Har en helt galet dålig grundkondition så vill jag hålla den uppe får jag slita men ändå älskar jag att få komma ut och bli av med energi. Det är så sjukt underbart att springa bakom en hund, vi kliver in i en värld med tunnelseende och bara springer. Helt underbart att se musklerna arbeta på henne och sen se när man ber henne ta i liiite till hur hon länger steget och tar i lite till samtidigt som hon sprudlar av härlig energi. älskar jag verkligen den hunden! samarbetar vi! 
Sjukt surt att jag blev sjuk nu för vi var verkligen på G. Tror att hon och jag kan förbättra en hel del av mina tider och dessutom även öka distansen. Målet är ju trots allt att slå Edmans tid på milen! 
Håller tummar och tår för att vi ska vinna en rosa lina till vår utrustning av Tina. Det hade verkligen gett mig ett boost vad det kommer till motivationen att "börja om" med konditionen. 

du har dina stunder
Nog tjatat om hur mycket jag saknar att träna. Har faktiskt tränat de små djuren idag på riktigt. Åkte först till svinhaga för att träna lite lydnad med Petra och Wii. Ett kort pass med ytterst lite fotgående bara för att höja förväntningarna på det momentet lite sen blev de apportering innan vi avslutade med att hoppa hindret och klättra på det andra. Rullade sen vidare mot Habo Bk och deras agilitybana. 

Ställde upp en studs kombination på fyra hinder. Första och tredje lite lägre än andra och sista. Zo hade riktigt fin teknik och energi när hon lätt som en plätt tog kombinationen fyra gånger. Sen va ångan uppe och hon bemästrade sen även däcket och vippen. Awesome! Hon älskar verkligen det här!
Som avslutning blev det lite kombinationer och den bästa blev
Studs - A-hinder - däcket - balans - A-hinder - vipp - studs  
Sen hade vi lite andra varianter också men dom fick vi inte ett lika bra flyt i. Hoppas att jag ska kunna köra ett pass i morgon med. Det är sjukligt kul! ska se om jag kan filma nästa träning! 

Var ju tvungen att ta ut Heffaklumpen också vilket resulterade i flertalet asgarv men en bra träning. Han är så söt när han ska ta studsen snabbt. Mammas prins! han hinner inte riktigt bromsa allt skinn som är i lite otakt mot resten av kroppen mellan alla hinder ;')
Innan hans träning var slut hade han lyckats lära sig förutom studsen även däcket och A-hindret. Mammas GRIS! 

Nu ska jag sova för i morgon väntar jobb 08-14 :)

4 kommentarer:

  1. Jag kan se allt extra skinn framför mig :D

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  2. http://northcrewdogtraining.blogspot.com/2011/12/tavling-nr3-pink-it-is.html

    Just nu är du en av 4 som tävlar om linan ;) Heja ROSA!

    SvaraRadera
  3. Du som har sett samson som liten Hanna har ju en liten aning om hur de kan se ut ;)
    Ha en suerhelg ni med!

    Underbart Tina! :)

    SvaraRadera
  4. Du tar min tid alla dagar Matilda!
    Men först måste du vila dig frisk;)
    Lågintensiv träning med hundarna går an....

    SvaraRadera