måndag 19 december 2011

vrålåk!

Vissa saker man gör är verkligen fruktansvärt onödig. Som till exempel den där sista godisbiten eller dom sista chipsen som gör att man mår illa resten av kvällen... Utan dom hade de fortfarande varit gott och man hade inte tänkt på hur onödigt de va att köra allt. Typiskt! ändå gör man det [i alla fall jag..] VARENDA gång! Så har bara mig själv att skylla för att jag mår kasst just nu!

Har ägnat större delen av dagen åt att städa ur och packa in i nya kärran. Tvätta kärra i nollgradit väder och snö är kanske inte de roligaste och varmaste jag gjort.. men rent blev det!
Zo har inspekterat varje millimeter av den [även tackboxen ] och är nöjd med sitt nya "vrålåk". Förutom att inspektera har hon hjälpt mig bära alla saker fram och tillbaka. En av hennes favoritsysslor, hjälpa mig bära. Mammas Fina! Frustrerande [fast egentligen kanonbra..] är att jag efter att ha packat in allt som jag hade i den gamla kärran, plus alla dragsaker, täcken och utställnings sakerna har jag fortfarande bara fyllt halva kärran. den är enorm! Bästa med alltihop är att kunna ha skyddsärmen ståendes upprätt i frontlådan :) men med massa plats över betyder det att de finns massa plats för shopping.. haha!

Vad det gäller valpen så har Zo börjat tycka att hon i alla fall är okey så länge hon låter bli att kampa i  skinnet på henne [vilket råkar vara lilla Peppsis favoritsyssla... när hon inte trakasserar Heffa..] för då får hon allt veta att bara för att man är valp gör man inte vad som helst. En tillrättavisning hon ruskar av sig lika fort. Kul! Vet inte hur många gånger jag var på henne om att man inte kampar i vaken mina byxor, vantar eller skosnören... men hon är envis som synden och skiter fullständigt i att man blir galen! Men är man farfar lilla flicka så får man tydligen göra vad man vill..

Åhh kan hon aldrig ge sig... 



Hon börjar bli okey.. eller? 

Söta flickorna! 

Rooosa! 

lillfisen får stryk två sekunder senare...


Dagen avslutades med Beika. Först en timmas träning med henne som boss. Blev en riktigt bra träning som tog alla energi som fanns kvar i kroppen. Utfall från en bräda utan vikt kan ju tyckas vara enkelt men prova att ha 40 minuters träning i kroppen och sen göra 3 x 25. Det känns, jag lovar... men ska man orka bromsa 47kg schäfer i sommar är det bästa att börja i tid.. ;)
Avslutet på hela dagen var väll kanske inte de "nyttigaste" vi kunde gjort. Var sin burk godis, en påse cheesballs och den sista Transformers filmen. Kan man få ett bättre slut på en vecka? tror inte de!

helt slut. Spyfärdig! 


Nu sova för invänta en härlig måndag. Lär vakna tillsammans med Mr. träningsvärk, snyggt! I morgon händer det massa skojsigt och jag planerar att vara på TOPP! :)

3 kommentarer:

  1. Man lever ju bara en gång såå varför inte avsluta dagen med stil? massa massa flöt :)
    # Snyggt jobbat idag matilda! ses imorn puss
    kram Beika

    SvaraRadera
  2. Vill oxå träna och hoppas på ett gymkort i julklapp. Det kan behövas när man, precis som du, MÅSTE äta den däringa biten för mycket.

    SvaraRadera
  3. Sant så sant Beika ;)

    Haha tur jag inte är ensam om att vara en sån som måste ta en sista hanna ;) Håller tummarna för att ud får ett kort om du vill ha de :D

    SvaraRadera