tisdag 13 december 2011

tillfälliga syskon...

Ibland är det verkligen nyttigt att åka ifrån sina hundar ett tag. Saknaden efter dem är gigantisk men man får också chansen att klura lite på träningen. Har pratat väldigt mycket med min så kallade extra syster om Heffa och hans träning. Allt eftersom slog det mig [ Jeanette mer eller mindre trycket upp faktumet under näsan på mig..] att jag håller på att överträna honom. Han kan "för mycket". Så nu ska min lilla prins få en välförtjänt vintervila. Nog för att vi kommer träna men inte på samma sätt! [ändå plågar jag mig med att sitta och kolla tävlingar...]
Har även bestämt mig för vad jag och Zo ska beta av för mål i vår och det ska bli riktigt kul [ska bara få den lilla räven att inse det med så vi slipper alla mordhot..]. Blir att ringa och försöka organisera lite träning nu framöver innan jag tar mitt pick och pack och drar till andra sidan jorden ett tag!

Måste passa på att varna er med. I morgon får Heffa och Zo en tillfällig lillasyster och så småningom även en lillebror. Inga hundar jag kommer ha att göra med då det är farfars drömhundar [valpar som stannar tills dom blir "tråkiga"]. Så nu vet ni vad det är för hårbollar som kommer finnas med på lite bilder framöver. Det är alltså inte lilla Matilda som tappat förståndet totalt ;)

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen. Ska blir riktigt skönt att krypa ner i min egna säng igen! Ger er lite bilder på de få saker som följde med mig hem från mässan. Tyckte att shoppingen var riktigt dålig i år [tur för min plånbok kanske...] men lite fina saker fick följa med hem!







2 kommentarer: