tisdag 20 december 2011

Högljudd protest!

Har inte haft den bästa dagen i mitt liv idag kanske.. jobbade 08-16 och frös konstant! eftersom kassan ligger väldigt nära utgången OCH ingången blir de väldigt dragit och med minusgrader ute så blir de sjukt kallt att stå med tunna kläder i det draget hela tiden.. kände att jag fick bekräftelse på att jag såg ut att frysa när en kund säger "Fryser du? Du är blå om dina läppar..!". Kanoners!

Hann sova ett par minuter efter jobbet innan jag packade in hundarna i kärran och rullade mot Tidaholm till Kicki och gänget. Hade en galen valp som ylade/skällde/gnällde i högan sky hela vägen upp för att hon fick sitta själv i buren bak. När jag sen var tvungen att sätta på vindrutetorkaren bak blev hon hysterisk och skulle tugga sig igenom gallret och döda den.. Tanken på att dumpa henne någonstans var mer än lockande men 500 meter innan vi var framme slocknade hon. TUR för henne...
Förutom en ylande valp höll vi på att bli påkörda av en bil som inte kunde stanna i halkan och gled ut på vägen. Ingen skada skedd då jag hann stanna!


Utöver massa mysigt prat, gos med liten bebis och god mat hos extra familjen så fick jag med mig en bunt nya och supersnygga spårapporter hem! Det kan man aldrig få för många av. Perfekt! Blir sugen på att använda dom men har ju lovat mina hundar spårledigt nu... Typiskt!

Blev miljöträning för alla tre djuren som bonus av besöket i form av en bebis. Lilltjejen blev överförtjust då den pep men skötte sig så fint så. Ville gärna pussa massor vilket hon till sin besvikelse inte fick. Zo är ju som alltid en ängel när det kommer till små barn. Slickar lite och putsar. Min lilla fina räv! Heffa bryr sig inte men blev kär i Viggos barnbädd på golvet och tryckte sig under ställningen och tyckte till skillnad från oss andra att den passade honom perfekt. I hans värld är han fortfarande bara 30 cm hög.. :')

säga vad man vill om henne men SÖT är hon!  ♥   
I morgon kommer ju gängets lillebror. Ska bli spännande och se om han är lika galen som sin halvsyrra, vedbacken kommer leva farligt då! Men om de blir två monster kan dom ju roa varandra och Heffa kanske kan få lite ledigt. Han har kommit på en ny tacktik för att säga till det lilla monstret. Han sätter sig helt enkelt på henne [hon biter ju honom gärna i låren och svansen..]  vilket gör henne helt hysteriskt galen och sur, men hon slutar för sekunden.

Nu är de hög tid för att krypa ner under täcket. Har en känsla av att jag kommer sova riktigt gott då jag fick ett riktigt trevligt samtal idag med! Har ju även ett hysteriskt roligt jobb på G som jag mer än gärna vill ha så håll tummarna!



1 kommentar:

  1. Mysiga Matilda! Hoppas vi ses snart igen,saknar dig redan ;) Kram.

    SvaraRadera