torsdag 22 december 2011

Parkeringsrace!

Igår anlände gängets lillebror till Pepsis glädje [ytterligare en hackkyckling..]. Blicken Zo gav mig när lille Masaij kom springades var kanske inte den gladaste, "En till?!? DRIVER du med mig? Jag kan omöjligt varit så elak så jag förtjänar TVÅ" . Heffa insåg två röda att han numera har en kompis att ta till när damerna är för sura och inte vill ha med honom att göra. Utmärkt. Grabbarna grus på g?

Gängets lillebror! 
Lilla killen måste tro att han hamnat på någon typ av hårdträningsläger. Först tvingas åka bil i flera timmar, byta bil för att sen möte tre nya, inte överlyckliga hundar och idag började hans dag med att åka bil. Skulle iväg och träna men skjutsade lillebror till stan så passade på att springa in på Rilo och köpa lite julklappar åt hundarna. Givetvis togs valparna med in i butiken. Lilla råttan hade jag fullt sjå att hålla koll på. Hon försökte dra värdens race runt parkeringen [ synd att hon hade en gigant som mig i andra änden av kopplet så racet blev i en bana på 2 meter runt mig.. ] medan lillkillen önskade att han fick gräva ner sig. 

Lovar hon är busigare än hennes blick! 
Inne i butiken satte sig Masaij ner och hävdade att satt hund sitter, vilket han gjorde. Mitt i butiken satt han och röra på sig fanns inte på världskartan [ kan berott på att butikspersonalen tyckte han va så cool vilket gav honom godis..] de andra monstret tyckte butiken va livets tivoli. Kaniner, fåglar, fiskar, ben, halsband, mat ALLT sprang hon till muttrandes över att jag gick för sakta så hon inte kom fram fort nog. Fullt ös hela tiden, totalt orädd!
Sjukt sur på mig själv för att mobilen blev kvar i bilen så jag inte kunde filma... 
Med hem fick vi i alla fall:  
Rosa halsband till Pepsi [syns på bilderna på henne]
Svart halsband till Masaij [tycker jag gjorde de bra som motstod rosa till honom]
Söt tjej med fina nya halsbandet! 
                                           och 

Jolly boll i en lite mindre storlek till Zo [Mikki fick ju ta med sin] 

Riktigt så rosa är inte benen men nästan ;)
Träningen efter gick mer än sämst. Heffa visade med hela sig att han behöver ställas av. Vilket jag visst men sket i så får skylla mig själv. Zo gjorde de bra men hon behöver också vila. Blir perfekt med Jul nu och sen att jag åker iväg :) Blev lite julfotografering efteråt. God Jul på er! 



Nu ska jag ta en kopp te och min nyinköpta tidning och krypa ner i soffan. Kanske läsa brevet jag fick idag en gång till eller kanske två bara för att bli på bra humör. I morgon blir de att agera coach på hundträning och säga hej då till min kärra. Farfar drar ju norrut för ett tag så får ansvaret för alla djur med. Myspys!
Ni får ett normalt julkort med även om jag älskar det övre ;) 



2 kommentarer:

  1. God jul på er oxå. Ser ut som om du kommer få lika fullt upp i jul, som vi ;)

    SvaraRadera
  2. Haha japp! Ingen lugn stund med små pälsbollar i huset ;)
    God ju på er med!

    SvaraRadera