torsdag 15 december 2011

dom där nycklarna...

ogillar jag starkt.. skulle vilja säga att jag hatar nycklar! Speciellt idag. Dom är aldrig där dom ska vara [ det är aldrig jag som flyttat dom..] och man hittar dom aldrig om man lagt dom på något fenomenalt bra ställer. De jobbigaste med dom är att man inte som till Tv:n kan ha en universalnyckel utan tappar man bort nyckeln till en sak så är den borta och man kan inte göra något åt de.. som sagt, hatar nycklar! 

Förutom det där med nycklar så har min dag varit kanon! Tog hundarna på en morgon promenad och insåg hur mycket Zo fått göra som hon vill. Jag skämtar inte om att hon hade högre svans än en gråhund! Lösningen på det efter att jag gett upp om att gå och gräla på henne [Heffa höll ju på att dö för att jag va på henne hela tiden om svansen..] blev att trimma den och sen med hjälp av självhäftande linda tejpa fast en pinne så hon inte kunde snurra på den mer. Kan tyckas vara elakt men hon reagerade inte ens på den [tråkigt nog.. hade velat ha en mördarblick bara för att ;) ] Passade även på att klippa klorna så har jag de gjort! 

Efter promenad och hondfix kom beskedet om kärran. Ren och skär lycka! Till de gjorde lillkillen ett GRYMT fritt följ då jag inte kunde låta bli att träna bara liiiite! Sist men inte minst blev jag torterad av bror min på gymmet. Endorfiner till tusen! Vill inte ens veta hur mina muskler kommer kännas i morgon, tror de kallas T R Ä N I N G S V Ä R K!! 

Bjuder på lite bilder av "lillasystern". Heffa älskar henne och hon honom. Min lilla räv skyr henne däremot mer än pesten! Hon gör henne inget men vill inte ha med henne att göra och kommer hon för nära hörs de på långa vägar.. min lilla surtant! 







2 kommentarer:

  1. Aaaw, sikken gullegris!
    Vart kommer hon ifrån? :)

    SvaraRadera
  2. Du kan ta henne hon är ett monster ;)
    Hon är från nån kennel i Norge :)

    SvaraRadera