måndag 18 mars 2013

Dag II

Ytterligare arbete med mitt hjärnspöke. Kom fram till att Rappi dragit nytta av att jag inte menat vad jag sagt och att jag dessutom inte sagt åt henne när hon gjort fel då jag tänkt "ne men hon kan kanske inte" och därmed låtit henne välja de som varit bekvämast. Att stå. 

När jag menade vad jag sa och hade talat om för min lilla trotsdam att man gör som jag säger [även om man inte tycker att man måste] så la hon sig VARJE GÅNG och dessutom med bättre och bättre fart.
Lycka! 
Kommer bli en hel del pengar som ryker på bensin och tid som läggs på att åka bil framöver för att få den hjälp och energi i träningen jag behöver men de kommer vara värt de. Så värt de! 


För er som undrar vad Blixt har gjort i helgen så har han fått miljöträna. Titta på andra hundar som tränar. Mysa i mammas knä. Vakta bilen. Skälla på hästar som vägrar stå till och mellan varven trixa lite. Han har även fått springa lite på agilitybanan som stod uppställd. Nyttigt för min lilla tonåring!

l


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar