onsdag 6 mars 2013

En lat liten kille!

Måste börja med att säga att de är GALET vad det kan skilja på priser på veterinärer här i landet. I vintras fick jag vaccinera Rappi i Stockholm och fick då snällt betala 498:- för EN sketen spruta. Igår fick hon en rabiesvaccination PLUS pass och det kostade mig hela 500:- Lite mer för pengarna här i de småländska skogarna om man säger så! 



Idag blev de ÄNTLIGEN en dag med lite organiserad hundträning och efterlängtat sällskap!
Hade med mig hela gänget idag till träningen med Securitas. Även Piva som ev kommer bli min tjänstehund tills Blixt är gammal nog, vilket jag tror kan bli kanon. Hon funkar med mig och min flock men de är mycket kvar men då vet ni varför hennes namn förmodligen kommer börja dyka upp här igen!

Rappi fick komma in i hallen och gå lydnad på de hala golvet. Kort plats där hon var lite väl full av energi och hade svårt att hålla hakan i backen så bröt den och började gå lite lydnad. Sån härlig energi i damen och de märktes att hon smält samtalet vi hade sist. Riktigt fin koncentration!
Körde lite läggande av den nya modellen och är fett nöjd med det. Älskade FLUFF !

Lilleman fick sitt första "skyddspass" men vi får vänta lite till då han är lite störd av lösa tänder. Men OJ vad lat han är!! Första passet blev inne vilket var lite för mycket nytt för honom. Andra tog vi ute och då var han något mer engagerad men fortfarande lat..Måste helt klart köra lite så han lär sig engagera sig, man kan inte få ALLT serverat även om man vill.. Söt är han i alla fall i sin utrustning. Måste erkänna att han är äckligt snygg i RÖTT! [ja jag kan gilla andra färger än rosa!]

Jag sitter här så kastar du trasan i min mun, okey? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar