torsdag 28 mars 2013

Med Zo insorterad på nytt


Nanny Matilda blev inringd igår och de är ganska praktiskt att vara barnvakt när man lixom inte kan sova.. Så vid sex kom föräldrarna hem och jag satte mig i bilen hem. Åkte och hämtade viljddjuren för en promenad i solen [ja vida halv 7 är solen uppe här] med tanken att jag bara skulle kunna traska på med alla tre harmoniskt springandes runt mig.

Tyvärr märks de att de var längesedan Zo gick med oss och på någon minut hade hon rubbat harmonin i min lilla flock. Efter en kilometer hade jag nio brutna naglar och tre utvecklingssamtal genomförda. Gick med skygglappar ett tag då jag inte är överförtjust i att ta alla tre på samma promenad men jag köper inte vad som helst!! Passade på att utyttja den förhöjda aktiviteten mot mig och körde lite FF med alla tre fram och tillbaka på vägen. Man får ju inte vara dummare än nödvändigt ;)

Promenaden avlsutades dock med de tre underbara hundarna jag vet att jag har. Harmonin var tillbaka och Zo var insorterad i leden igen. Tror till och med att platsen hon fick idag är den bästa på länge.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar