onsdag 27 mars 2013

Nu är de mindre pussande på figgen

Igår vaknade med både Blixt & Rappi på mig i soffan hos Amanda och Martin och har spenderade resten av dagen med dom. Slappande i soffan blev till en biltur för att hämta 45kg foder för att sen åka vidare mot Folkabo och träning.

Ett pass lydnad med Blixt där den lediga månaden fört med sig mycket arbetsvilja. Han är riktigt rolig at jobba med och han TÄNKER och det en hel del. Han försöker dessutom alltid försöka klura ut i förväg vad jag vill och testar gärna om han tänker rätt. Han blir nog bra han så småningom!
Han fick även ett kort pass i trasan. Lilla fjanten <3 br="" nbsp="">



Rappi fick köra lite konskick och jag är riktigt nöjd med hennes position vid den. Hoppas hon behåller den när farten kommer. Hoppas! Några sträckor FF för att gnälla lite på hur lat hon är innan hon fick vila inför skyddet.
Två pass i trasa och hon börjar greppa saker och ting. Kul att se och framför allt ha en figge som engagerar sig till 100% trots att hon inte kommer tävla VM i IPO. De mina damer och herrar är något man inte stöter på varje dag och något jag värderar!
Så nu är de mindre pussande på figgen och mer skall och kamp!

Nu är de snart dags att kika förbi Mullsjö BK för ytterligare lite träning! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar