måndag 4 mars 2013

Jag håller på att dö här i min ensamhet


Haft en riktigt härlig dag idag. Levererade frukost [en gudomlig sådan] till Amanda när jag vaknat. Fortsatte förmiddagen med henne och lite planering. Blixt som fått följa med in tyckte det var ganska coolt att gå och tetas med de skäggiga hundarna eftersom de knorrade när man kom för nära. Blev dom för sura kollade han var farbror Hasko gjorde eller hoppade upp och kollade läget i soffan. Man vet aldrig vad moster Amanda & mamma hittar på! 


Stannade på JBK på vägen hem för att tömma djuren på lite energi. Framförallt Rappi som vaktat bilen under dagen. Vad jag inte räknat med var att Rappi skulle vara tjurig. RIKTIGT tjurig. Som påföljd av solen och plusgraderna så var planen väldigt geggig och de gick tydligen inte sätta sig i... Hur jag än försökte så vägrade hon sätta sig. Bråkade tills hon satt sig EN gång sen sket jag i det. Hade inte energin för att bråka mer. Hon hade ju trots allt satt sig en gång... EN!! Blev istället lååånga sträckor i FF utan halter istället. 

Lilleman som låtit informera hela Jönköpings kommun om att jag övergivet honom med "Jag håller på att dö här i min ensamhet" protester sen jag tog ut Rappi var lite väl i gasen innan han fått tömma energin i tassarna. Blev lite stadgeträning för honom i SITT. Roligt om ni frågar honom då han inte tyckte de var speciellt avancerat att limma arslet i backen och sitta där och bli matad ;) Med de godisar som sen var över fick han leka lite "Sök position" något han tycker är skitkul! 



I morgon blir de jobb för mig igen så då blir de vila för mina älsklingar. Nyttigt för oss allihop! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar