onsdag 27 mars 2013

som en drogan schimpans!

Sovmorgon idag. Var tänkt att jag skulle kliva upp tidigt men den där sketna fullmånen gör att jag inte kan sova ordentligt [inga blodiga eller leriga spår in på rummet så har inte förvandlats till ngt hårigt under natten iaf] hann med en skön powervalk i solen innan hundarna packades in i kärran för träning med hundförarna. 


Den lilla svara saken även kallad McQween fick komma ut och mysa lite i knät under fikat [konstigt nog fikade han nog mer än jag...] innan de blev lite lydnad. Länge sendan sist om man inte räknar med igår och vilan har gjort gott. Han har äntigen tappat alla bissingar så nu kan han kampa, något som han sucktat efter den lille skiten. Så lite fotgående och läggande fick han göra innan vi gick över till lite trix och fix. Tillbaka till fikabänken där han satt som en nerdrågan schimpans på rumpan i mitt knä med tassarna på magen. Söta lilla fjanten! 
Innan hemfärd ställde jag upp två skul som kan fick rondera & de känns sådär när hunden ronderar rätt håll. Jag tycker det är fel rättar honom en gång men tänkter sen till och inser att han spring rätt första gången.. Bra där blondie, bra där! 

Rappi fick komma ut mot slutet [ville att hon skulle sitta och ladda lite i kärran]. Fritt följ med riktigt härlig känsla vilket innebär att hon trampar på med de där Rappisvunget. Såå härligt att ha de bredvid sig och man fylls av den där härliga känslan av att vi kan klara vad som helt. 
Provade mitt dödsmoment. Läggande och ja... tårar kom trillandes [även om de gömdes väl för kollegorna] när damen levererade ett superläggande. Att ta ett extra andetag se ett snyggt läggande framför mig gör att jag menar vad jag säger för jag VET att hon kommer lägga sig.


Det som är härligast är att jag blir så otroligt ärligt glad i sådana här lägen så när jag vänder upp och är på bristgränsen över hur mycket jag älskar den där hunden som ligger framför mig så svarar hon med en propeller till svans och de där ögonen som bara HON har när hon är lycklig. Hon VET att hon är miljonvinsten för mig. Hon VET att jag är så otroligt nöjd med henne och hon VET att hon gjort RÄTT. 
Körde lite mer FF och ett Hopp- Sitt - Hopp innan hon fick gå in i kärran igen och jag behöver inte säga något. Hennes svans och ögon säger de jag känner. Det är VI och VI kan! 

2 kommentarer: