torsdag 20 oktober 2011

alla MEN

Första dagen hemma efter en vecka på resande fot.. och jag längtar redan tillbaka. Jag som alltid sagt "aldrig Stockholm" sitter och drömmer mig bort varje ledig sekund... till ett liv i den stora staden. Underbart! men det är en lååång väg dig och ibland måste man landa och inse att världen inte är så rättvis och enkel som man ibland önskade att den va...
Oavsätt vad så har veckan varit GRYM och jag har fått en hel del grymma egoboost! Så mitt ego är för tillfället enormt och går allt som de ska så kommer jag snurra en hel del saker upp och ner framöver. Love it!

glädje kommer man långt på! 

Va det gäller min dag idag började den med att jag försökte steka ett kokt ägg... Bilen packades ur, hundprylarna hamnade på sina rätta platser och tvättmaskinen gick igång [helt sjukt vad saker jag hade i bilen...] Tog en paus i mitten och satte på bastun för att kriga mot min förkylning som jag dragit på mig. Fick som vanlig sällskap av katten som parkerar sig på högsta hyllan och sträcker ut sig... Sen va de meningen att jag skulle fortsätta packa upp men jag slocknade i min säng istället och vaknade kvart över sex [vet någon som inte kommer somna ikväll...] 

Mellan allt har jag stup i kvarten seglat iväg i mitt drömmande och insett gång på gång att de inte är omöjligt men att de är en ekonomi som sätter käppar i hjulet.. hatar alla MEN. Det ger mig både motivation samtidigt som dom plockar ner mig från mina moln och plattar till mig ordentligt! MEN [ett men till min fördel..] jag är ju född stenbock och passar bra in på det, så på något sätt så ska jag se till att få som jag vill och därmed slänga alla "Men"  i soptunnan!

Dags att återgå till mitt drömmande om valpar och ett liv i en storstad...
Stay safe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar