tisdag 18 oktober 2011

Skk och hinder...

Dags för att uppdatera lite kanske? ;)

Har fortfarande inte tagit mig hem utan är kvar i den stora staden och jag måste ju erkänna att jag trivs riktigt bra.

Lägret som var i helgen va helt galet roligt. För de första försvann så gott som alla miljoner förutfattade meningar jag haft om agility.. sen va de bara så sjukt roligt! Kommer ta med mig mycket av denna träning ut i den vanliga lydnaden, även i skyddet. Sen all träning runt om som man kan plocka in lite var stans och på så sätt hjälpa våra stora hundar att hålla och samtidigt bygga muskler. Perfa! Va de gäller hoppandet så va det Zo som fick gå som kurshund. Hon tyckte detta va minst lika kul som mig! De som bekymrade henne va balanshindret och A-hindret... men med en extemt tydlig förklaring i form av lite praktisk visning från min sida och lite assistans från Jeanette så gick de så fint så. Det är ju inte alla som förstår hur det är att ha en hund där samarbete står under "att dö" på livets lista..!vilket gör denna gren till en favorit hos Zo, hon får springa, och jag är på behagligt avstånd ;)

Extremt tydlig förklaring på HUR man ska göra..

Kom nu lilla vän...


Mammas klump! <3

De gick riktigt bra efter en tydlig praktisk förklaring ju!

Självbelöningarnas drottning...



FOKUS!

Heffa fick hoppa lite han med om än lågt. Mammas griis!

Men nu till de roligaste av allt! Gick in på SKK idag och slog på lilla Zo och gissa vad!? Möttes av synen
Hd: A
Ed: Ua 

så nu kan vi sova gott och fortsätta träna :D Lilla sessan!

4 kommentarer: