söndag 23 oktober 2011

dagens ros

Har verkligen vänt på mina dygn... får ta tag i de och se till att få någon ordning på dygnets timmar nästa vecka. Lägga sig två/tre och upp tio-elva funkar inte riktigt.
Idag väcktes jag av ett sms från Carro "Vi tar bil in va? Jag kan köra isf." en smått förvirrad Matilda försöker komma på vad det är hon glömt och tillslut minns hon.. ZUMBA jag har ju bokat ett pass på zumban vid tolv [klockan stod då på 10.45..] hann gjorde vi  i alla fall och passet blev helt galet. Har nog aldrig varit så svettig och trött.

Hann inte mer än hem, fixa lite åt bror, trycka i sig en snabb lunch innan jag skulle sitta i farfars bil med hundarna och vara på väg mot lydnads träning. Som jag skrev igår hade jag ju en plan för mina små djur men den sket sig innan jag ens hann börja. Typiskt.
Heffa fick en smärre chock när han helt plötsligt inte kom undan med "men jag är ju bara en liiiten valp" snacket och dominant som han är så är han ju inte helt lättövertalad.. men de gick framåt och jag har hittat en linje som kan funka för oss ett tag framöver.
Zo gick faktiskt riktigt fint idag. Började träna helomvändningar och jag är så otroligt glad att jag har en träningskompis som står ut med att jag fumlar, glömmer, gör fel eller inte fattar. Får knappt en sur min utan mer ett asgarv och sen lite pepp för att göra om. [jag känner mig som en hund som blir shejpad..] Resultat gav de i vart fall om än inget supersnyggt men resultat är ändå resultat! Gick vidare för att köra sättande och även här blev de kaos på grund av mig och återigen är jag glad för en go träningskompis som snällt påpekar mina brister och ser till att det blir rätt för hunden.
Gillar dig när du vill samarbeta..! ;)

Genomgående med mina hundar är ju att de behöver en liten påminnelse varje gång om att vi inte är ute för att lata oss utan att man faktiskt ska vara lite engagerad med. Båda svarar bra på påminnelsen men de är inte alltid så enkelt för de är en hårfin balans mellan påminnelsen och ett "ne men gör de själv då morsan..." 

Mycket vila efter träningen blev de inte då jag fick besök av en vän från Falköping och efter det blev det fika i stan med Johanna och Carro, mycket trevlig båda delarna! :) så nu är jag helt slut och kommer antagligen sova riktigt gott! 

Stay safe! 


                                                                                                                                                


Har förövrigt en "Dagens Ros" att dela ut med. Den går till Jeanette som gav sin plats på dagens tävling till Patrik vilket ledde till att han gjorde en godkänd IPO I med Genie. Det kallar jag omtänksamhet! Är stolt över er alla tre! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar