söndag 23 oktober 2011

asfaltsplan

Får jag räkna dagen fram tills 18.00 idag så har den varit kanoners. Sov hur skönt som helst och hann vakna och fixa lite innan jag och bror åkte till mormor och morfar och blev skapligt bortskämda med galet god mat! Inte alla dagar man har den lyxen och de är inte mycket som slår mormor mat de ska ni veta...

Mätt och belåten tog jag Heffa och Zo för att möta upp Tove och Piva, det blev en riktigt mysig promenad runt trollsjön med en fikapaus på mitten i solen. Helt ljuvligt att njuta av solens värme. På vägen tillbaka hoppade några rådjur fram framför hundarna och de är ju bara erkänna att Zo är allt annat än viltren... Men hann stoppa henne och motvilligt gick hon sen där jag ville men de var med en gigantisk hals som hon skuttade bredvid mig.. får ta tag i det där nu innan hon drar med farfar.

Promenadgänget :)

Satt och klurade på gårdagens lydnad på vägen och bestämde mig för att svänga in på industriområdet och köra ett litet pass lydnad.
Zo fik fortsätta öva på sina helomvändningar och de märktes att hon kom ihåg diskussionen från skogen för hon presenterade sig från sin absolut bästa sida. Gick vidare till sättande under gång även idag och de va en grym skillnad på både teknik och tempo [fördelen med att va på asfaltsplan är att man ser skuggorna väldigt tydligt så är man smart kan man utnyttja dom till mycket...] tyckte att de fick räcka där då hon hade fin inställning och bra teknik.


Bästa passet idag tar Heffa hem och det med hästlängder. Han jobbade så fint så fint, började med klockan och han söker och söker. Sen att han flyttar om när han hamnar väldigt fel kan jag leva med. De fria följet som sen kom va helt underbart med stort plus på halterna. Mammas Prins! Blev ett kort pass med honom också då jag vill behålla energin :)

Vill bara dela med mig av en film.. jo men vi har ju en bit kvar när de kommer till agilityn. ;)


Dags att sova! i morgon är det arbete 14-18 och innan dess ska det STÄDAS ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar