fredag 7 oktober 2011

Massa flaggor

Idag tvingade min egen kropp mig till vila. Gjorde ett försök att göra ett bra pass på gymmet men de fanns inte en gnutta energi kvar, så de va bara att ge sig. Passade på att stretcha ordentligt istället. Har ju lite lagom stela ben för tillfället.

Förutom misslyckat gympass har jag sökt jobb. Håller tummarna för det då det vore ett utmärkt jobb just nu. Städat, tvättat och impregnerat hundkläderna inför hösten och vintern. Fått min hurtta väst [lyckan vart kortvarig då den va för stor så fick skicka tillbaka den... så nu börjar väntan om] sen tränat mina små pälsbollar.

Zo skötte sig fint men blev lite osäker i det fria följet. Annars trampar hon på så fint så, är bara tekniken på läggandet som jag inte är speciellt förtjust i.. Avslutade med lite hoppteknik för att inte vara helt borta på lägret nästa helg. Zo är dock inte hunden som älskar att hoppa, får hon välja skulle hon bara springa slalom och tunnlar.

Heffaklumpen fick träna position och jobba för att behålla den, med andra ord gjorde jag massa stegförflyttningar. Han tänker helt rätt och jobbar från platsen och gör inga "gå ut och gå in" flyttningar mer än de gånger jag går bakåt. Då provar han att luta sig bakåt, självklart trillar han och måste då gå in i en ny position. Ska lära honom backa någon dag men är ju så elak så jag tycker de är lite smågulligt när han trillar bakåt... Även Heffa fick hoppa lite och han tycket till skillnad från Zo att de är underbart, men han är lite rädd om tassarna.
Passet avslutades klockrent, lilleman lärde sig nämligen apportera på riktigt! Prinsen!

Innan jag skulle hem kom farfar och lämnade lite saker till mig, närmare bestämt 20 st ytbehandlade spårflaggor. Dessa kommer jag sälja för 80:- vill man ha dom målade så kostar dom 100.- Så behöver ni flaggor vet ni vart ni ska vända er ;)


Nu ska jag krypa upp i soffan och glo på lite TV innan jag somnar.

1 kommentar: