onsdag 5 oktober 2011

Spårfilmer

Mina ben har idag känts mer som en börda än en nödvändig del av kroppen.. träningsvärken är ett faktum och då har den ordentliga värken inte kommit än. Så i morgon väntas ren tortyr och på detta ska jag uthärda två ridpass ute på Nydala. Klockrent!

Spårträning var va det blev för hundarna idag. Heffa gjorde ett riktigt fint spår och va tillbaka på banan igen efter de mer kaosartade spåret vi gjorde sist [ Älsklingen kom ju den gången på att han hade en lina mellan benen..] Idag var det mindre kaos och mer glädje och fokus. Han tog för sig så pass mycket att han vågade plocka upp en harplutt..


Zo gjorde däremot inte ett lika imponerande jobb.. Hon gick ut och hade en riktigt dålig attityd till att börja med och de tog ett tag innan hon va i form för en korrigering. Vid det laget var jag bra frustrerad men höll de inom mig för att inte droppa hela himlen för henne på en gång. Spåret blev i alla fall bättre och i slutet gick hon riktigt fint. Fint gick hon även i mitten med men blev lätt påverkad av omgivningen och tog det som ursäkt för att bli lite ofokuserad, till damens förtret så gick jag inte på skådespelet utan bad henne att snäll fortsätta i stället för att grina.
Zo är ju i de skedet att de snart är dags att ta lite paus i spårandet och låta allt sjunka in lite. Så det blir nog bara ett eller två spår till innan vi ger oss för ett tag.


Tilläggas ska att jag har väldens bästa farfar, om några dagar trillar en ny träningsväst ner i min brevlåda [snarae ICA där jag sen får hämta ett paket..] som jag fått av honom. Dessutom inte vilken väst som helst utan Hurttas lydnadsväst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar