söndag 30 oktober 2011

apportering på riktigt!

Det enda positiva med att ställa om klockan är att man den natten får sova en timma extra... detta passade mig och Zo utmärkt. Lilla damen sov som en stock från 12-12 orginaltid men de blir ju 12-11 :) hon märks verkligen inte mer än att platsen i sängen blir lite mindre.


Förmiddagen var menad att spenderas med träningskamrater och träning av djuren men på grund av ett missförstånd mellan mig och farfar så blev det inte så då jag inte hade någon bil... så det blev att städa och tvätta för min och Zos del innan vi tog en promenad tillbaka till farfar. Heffa va noga med att informera att han skött nattvakten bra inatt med, trots att han suttit dubbelpass. Mammas lilla söta. Ni som sett de tidigare inlägget från idag vet ju att han tyvärr inte är så liten längre.. 


I morgon ska jag ut och resa igen. Denna gång bär de av till Kolbäck för att lära mig apportera med en apportör. Kommer få äran att träna en färdig hund och även vara med på en jakt. It's gonna be AWESOME! 

2 kommentarer:

  1. Hälsa Kolbäck från mig! Till vem ska ni?

    SvaraRadera
  2. Det ska jag! Till ett gods, men ska bo hos en familj jag känner där. Jakten ska visst vara i samarbete med labbekenneln huntrets :)

    SvaraRadera