fredag 1 april 2011

AgilityBus!

Ingen kommer någonsin kulle få mig att säga att en schäfer inte är en allroundhund!! Speciellt inte min Bus!

Åkte iväg och skulle köra lydnad, taggade som vanligt sönder med musik i bilen och hade enligt mig en riktigt bra inställning innan vi kom fram. Tänkte lägga upp träningen lite tävlingsmässigt som lkl 1 vilket innebär plats direkt sen bilen -om man inte drar spiken och sen ut igen och då lydnad. Så rastade av tjejen och la sedan plats.. Stor skillnad mot sist. Kom ihåg att ge rätt signaler och kommando, fick ett litet pip på vår bristgräns som nu ligger på 5 meter sen va hon tyst och låg så fint med hakan i backen! Nästa steg är att slippa pipet :)

familjens Zlatan!

alla har sin teknik på att käka märgben;)
Slängde in Mikki i kärran och tog ut en överladdad Zo som trampade riktigt fint! Har ni sett hur Imzedrifts Index går med frambenen? Zo är inte långt efter men jag skulle vilja ha henne liiiite längre fram ?!? men de kommer nog, glad att hon trampar och länge med!

Sen va de ju Mikki aka Bus tur... gick skitbra första metern den va de nån som nöp tag i mitt fläsk på sidan behöll kontakten och traskade glatt vidare med mig i munnen i hopp om att jag inte skulle märka något! Hon lixom fick tag i mig med kindtänderna.. så då blev de ett ordentligt utvecklingssamtal som slutade med att en trumpen Bus tjurigt satte ner röven i backen och titta ut i skogen. Går inte hålla sig när hon blir tjurig, så charmig men i alla fall.. Körde igenom ettan och tycker att de gick helt okey. Fick köra om hoppet några gånger då hon letar apport men sista gångerna va fina. Avslutade med slätapporteringar där hanteringen va grym! fiiina kan (:


Avslutade träningen på agilityplanen. Tränade kontaktfält, inte för att jag vet hur man ska göra men vi gör som vanligt på vårt sätt och hon stannar längst ner på både vippbrädan inte på filmen och de som liknar en bro :) körde även lite handling där hon fattade rätt snabbt så en kort liten bana blev de. Bara ordentlig handling och slalom som fattas typ! Mammas stjärna! Ska tilläggas att de är första gången hon är på dessa, vippbräda har hon aldrig sett innan!
Synd att jag va ensam för annars hade vi filmat mer! på filmen ser ni lite och ganska tidigt i träningen, fick lägga bollen i slutet då jag inte kunde filma och handla samtidigt... När jag tyckte vi hade tränat klar och Mikki flåsade som en idiot så vägrade hon gå till bilen, istället sprang hon tillbaka till alla hinder "snälla rå morsan, en gång till!?!" och öronen rätt upp som ett fån!



Hade bra nöjda hundar när jag kom hem. Nero fick bara spela lite fotboll med mig för att få upp motivationen igen. De hela avslutades med ett märgben i hundgården =)


Kommer sakna en av de bästa som åker iväg snart! Va rädd om dig!
Tur för dig att jag inte kan bli sur på dig men jag vet vad de betyder! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar