torsdag 7 april 2011

Lugn!

Underbara DAG! just för minuten mår jag sjukt bra, ett otroligt lugn flyter runt inombords och de känns som om Mount Everest bara är en liten kulle man skulle kunna springa över på fem minuter.

Började dagen med en skön sovmorgon innan de blev biologiplugg vid frukosten med MVT i bakgrunden. Satt kvar och pluggade fram till två då jag åkte för att plocka upp Tove för att åka vidare till Nydala för en ridtur tillsammans med Linnea. Linnea hade ringt tidigare och frågat om jag ville rida Etou som jag ridit innan eller Korazon, lite kaxigt sa jag självklart Korazon men väl framme undrade jag starkt om jag va riktigt frisk. Min lilla häst för dagen är en skimmel på 184cm i mankhöjd. Trodde jag skulle få svindel när jag hoppade upp men tre sekunder senare älskade jag honom och jag satt och njöt under hela uteritten. En sån underbar häst, världens skönaste steg och bara genommysig. Så om han är stulen i veckan vet ni vart ni ska leta ;)

"lilla" killen! :)

vi står framför en lastbil ;) 


Ringde upp min PT Tina på vägen hem för att prata lite om nästa träning. Hade en idé och ville kolla så hon tyckte jag skulle köra på den vilket hon tyckte och efter en liten stund hade vi kommit fram till hur jag skulle göra så nu är jag taggad att prova. Blev även lite annat gött snack och de uppskattades, tack för de tjejen! Hemma igen blev de lydnad med stjärnan.

Jobbade på positionen och med en genomlugn och lycklig matte får man mycket större resultat! ;) gick vidare och jobbade på läggandet och inkallning med ställandet. När hon fick handtecken på ställandet hoppade hon nästan bakåt och blev lite ställd men snabbt gick de. Gjorde ett försök på rutan men eftersom de är halv storm ute välte dom -mina rosa är beställda så gav upp de. Blev en promenad ist men kunde inte hålla mig så testade fjärren, hon är som ni ser lite seg men ändå still med tassarna! :) Tycker inte jag låer så hård på mina kommandon här inte ;) Så nu är verkligen själen välmående!

3 kommentarer:

  1. Duktig är du ;) Alltid kul att snacka av sig lite! Hihi!

    SvaraRadera
  2. Har ju fått hjälp av en expert ;) Kul och välbehövligt, haha!

    SvaraRadera
  3. Herregu sååå fin hästen å du är. han klär dig.. va tvungen att titta in igen... Det är väl lycka det.. måste nog själv leta mig ut en sväng till stallet..
    Duktig Bus i fjärren =))
    Kram till dig fina vän =))

    SvaraRadera