lördag 16 april 2011

Tävlingar

Tänker avsluta min härliga dag med att planera lite träning för mig och Mikki och läsa om aggression i etologiboken! Tror iof inte jag kommer komma speciellt långt men ska göra ett försök...

Startade min dag vid 05.30 och sen har de rullat på. Först spårläggning och kika på hundarna som traskade sina spår. Man har verkligen nytta av att kolla på tävlingar, ska försöka göra det mer!
Va grymt nervös när min BSP II hund skulle traska ut men de gick vägen, grymt! Men de känns i kroppen när man stått på öppen mark från 07.30-12.00 man är rätt frusen och trött i benen...
Karavanen rullade vidare för lite lunch [hade som vanligt glömt lösa pengar]för att sen kika på lydnad och skydd. Var den härligt blanding på hundar idag och man kan alltid lära sig något av varje hund! Vissa hundar var en fröjd för ögat att titta på och jag som kollar detaljer har en hel del med mig i tanken från planen och de tävlande.

fiiina tjejerna! 

hunden som aldrig kan nöja sig med att gå som alla andra....!
Jag och lilla Clara rullade sen en snabbis till Tiger för att få i oss lite käk, höll på att smälla av [skulle kunnat klassats som gravid där ett tag]då man inte käkat något sen 05.45 och klockan va närmare fem! På vägen hem stannade jag och djuren för att ta oss en trevlig skogsrunda innan man skulle hem och gratta bror. Sen kom känseln för hur trött man faktiskt var krypandes. Totalt SLUT! så när släkten rullat tappade jag upp ett bad och har legat i de i närmare två timmar så nu är jag lugn och totalt färdig! 

Tack för en bra dag alla som va på Og Hok och kikade nu ska jag snart rulla ihop mig till en boll och njuta av lite sömn!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar