onsdag 13 april 2011

Du fattas

Alla dagar blir inte riktigt som man tänkt, min blev verkligen inte de. Började med att farfar ringde och sa att han åkte in med Nero tll djursjukhuset för han kunde inte bajsa och spydde... några timmar senare ringde mobilen igen och sen rasade min värld. Har gått 24 660 steg och jag önskar att jag inte hade tagit något av dom för inget har varit av glädje.. Min fin underbara Prins finns inte mer! 

Kommer inte kunna bli nockad av de gigantiska huvudet i morgon, ramla bakåt av en klump som ska upp i famnen eller få hela ansiktet ner dränkt av slem efter våra pusskalas... den matgalna giganten med väldens bästa tålamod som stått på dagis där barn dragit honom överallt, hunden som visade mig utställningarna, tog mig ut på lydnadsplanen, drog in mig i grönkläderna, retade galla på mig när han skulle kissa eller vägrade bad med framför allt killen som var allas favorit finns inte mer. Kan inte förstå de... 46kg lämnar märken överallt men de största då dom försvinner.. Värst av allt är att jag inte hann krama dig idag och nu kan jag aldrig göra de mer! 

Du kommer alltid finnas killen och hoppas jag får se delar av dig i en hund framöver. Vet att du aldrig kommer lämna mig! Du gav mig allt och du slutade aldrig dela med dig av din kärlek, älskade älskade NERO!








16 kommentarer:

  1. Ååå Matilda, det finns inte ord för det jag känner just nu. Fy vad ledsamt!
    Vi lider verkligen med dig o din familj! Många många kramar
    Anders o Maria.

    SvaraRadera
  2. Suck.
    Varför kan det aldrig få vara bra..
    Känner med dig Matilda.
    Vet hur ont det gör i kropp och själ att mista dessa underbara djur..

    Kram till Dig

    Niklas..

    SvaraRadera
  3. Många tankar är hos dig vännen. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Ni vet att de inte finns så många ord att plocka fram just nu.. De värmer att ni tänker på oss!

    SvaraRadera
  5. Efter vi pratat så grät jag, lider med dig gumman... Kan inte tänka tanken att vara utan Samson...
    Paniken när Enja gick bort var hemsk...

    Kan gråta idag när hon kommer till mig i mina tankar... alla hennes små egenheter...

    Finaste Nero...

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det är gräsligt sorgligt och tråkigt.Han var en underbar hund.Fint inlägg du har skrivit.Lottie och Peter

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig.....

    Kramar Elisabeth "ojsan"

    SvaraRadera
  8. Tårarna sprutar! Förlorade min egen Nero förra sommar i sjukdom 3 år gammal så jag vet vad du går igenom just nu.Underbara bilder på din fina Nero.. Stor Kram susanne

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig, skickar ett gäng med Kramar!
    Jeanette, Puma och Hector!

    SvaraRadera
  10. Hej Matilda
    Det er jeg meget ked af at læse , mine tanker er hos dig ,
    Kram Brian

    SvaraRadera
  11. Tråkigt att höra om Nero. Mycket fint skrivet. Ibland tänker jag på hur ensamt det skulle vara om min Wolfie skulle vara borta då jag kommer hem från jobbet.
    Vila i frid Nero

    SvaraRadera
  12. Tråkigt att höra med en så härlig hund! Det värsta som finns är att släppa iväg någon så tidigt, hans ålder var inget! Lider med dig, ta hand om dig så gott du kan!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Lider verkligen med dig,,vi förlorade våran Abby den 4 mars,,hon var vårt allt,,vet precis vad du känner å går igenom för tillfället,,man får försöka plocka fram alla ljusa minnen man har av sin hund när det känns som tyngst.
    Ha dä så gött du kan.
    //Roos
    Ps.
    go vän med Ann-Cathrine

    SvaraRadera
  14. Tack så mycket alla! Med alla er som minns honom eller tänker på honom VET jag att han ALDRIG kommer försvinna!

    SvaraRadera