torsdag 21 april 2011

om 24 timmar...

 är jag på Ibiza med kära familjen och jag håller tummarna för att väderprognosen ändrar sig annars hade de varit bättre att vara hemma ;)
Ska bli grymt kul att åka men tycker de är jobbigt att lämna Mikki, de kan gå fort... Bra kommer hon i alla fall att ha de då hon ska bo hos Tove och Isak :) Blev extra mycket lek med henne och hennes rosa jolly boll innan jag gick därifrån idag!

Dagen idag har varit smockfull av saker, tränat lydnad, badat, borstat och klippt klorna på Mikki, packat åt henne och mig, tränat mig, sorterat skräp och promenerat så nu är jag helt slut och ändå har jag lite kvar att göra. Höjdpunkten på dagen va när schäfertidiningen damp ner i lådan, Jeanette och Samsons reportage rockar!

Lydnaden idag gick både kanon och väldigt mycket kalkon. Fotgåendet va riktigt bra idag, riktigt bra känsla i de hela. hon flyter ut något i språngmarchen men de tar jag sen!   Blev mycket träning på teknik och stadga i sättande, läggande och ställande där min hund tyckte jag var pest som tvingade henne att parera de mesta men nöjda va vi båda efteråt. de som gick riktigt dåligt idag var rutan. Kommer få börja om när jag kommer hem då hon inte allt tänkte eller försökte tänka vad rutan var. Blev att avbryta träningen eller en snabb apportering för att jag inte skulle spricka. Frustrationen va liiite för hög [alla är vi mänskliga]

Blev en tur med Zo också och dra på trissor va hon va grym idag! [Mikki skulle ha den positionen] trampar hur fint som helst och nu börjar hon dessutom bli uthålligare. Blev lite apportering där och den kan hon ju sen innan, bytesgalen som hon är. Men lämna av den är inte alltid lika kul ;) Inkallningarna är skitbra med den lilla detaljen att hon inte saktar ner utan springer förbi...!

Nu ska jag packa de sista och dricka en kopp te! Slänger in en bild på mina nyinköpta byxor [svider att dom är röda] gillar dom skarpt! Ha bra påsk, är tillbaka på onsdag om jag inte hittar något nät där nere! :)

insåg att jag ser grymt fjortis ut men den bjuder jag på! 

4 kommentarer:

  1. Tack tjejen! :)

    Ha en underbar semester! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. ;)
    Tack den är välbehövlig men kommer vara lite stressad över skolan men hoppas jag ska kunna slappna av :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. VAR har du köpt den rosa jollybollen? Hittar bara rös & blå. Vill ha!

    Ha en skön semester :)

    SvaraRadera
  4. Köpte den på en affär i skara men den finns på nätet om du söker på rosa jolly boll :) kram

    SvaraRadera