tisdag 12 april 2011

Just därför...

.. gillar jag inte spår! Skulle vara duktig och lägga spår idag till Mikki, blev i stort sätt ett IPO III spår fast med lite undantag, iaf. Vi startar upp skitfint och första sträckan och vinkeln går helt okey sen vet jag inte riktigt vad som händer men va sjukt nära att bara ta hunden ur spåret och åka [elda upp alla spårflaggor och regler och sen aldrig ställa mig på ett fält mer]. Men eftersom jag är en "ordenltig" tjej andades jag tre gånger rättade till Mikki och sen traskade vi vi vidare och för varje meter gick de bättre så tack och lov avslutade vi med en skitsnygg vinkel, utmärkt sträcka och en grym markering på apporten. Spår gör mig verkligen frustrerad, men Mikki behöver en mycket bättre spårkondition innan jag kan börja kräva full perfektion, något jag fick påminna mig själv om flera gånger idag trots att hon spårar fint.

Matilda och Mikkis träningsväska! 

Blev även ett pass lydnad där vi jobbade på fria följet, måste filma igen snart då ni får se skillnaden, fortsätter vi såhär kan de bli riktigt bra. Sättande och läggande la jag in med och hon börjar få till tekniken och tänker inte lika mycket framåt som förut!
Va ju tvungen att köra rutan nu när vi fått våra rosa koner! Älskar dom! [längtar tills mitt paket från Vipdog kommer!!] första skicket satsade hon järnet och hamnade typ fem meter bakåt, skitglad och supernöjd! Hon blev måttligt snopen när jag inte blev lika nöjd. Så skickade om och nu tog hon de säkre kortet vilket innebär att hon rundar den vänstra framkonan för att vara säker på att komma rätt, något hon själv kommit på. Resten av skicken var riktigt fina och inga fler rundningar!
Testade  fjärren med och den va riktigt fin förutom ett skifte "ligg-sitt" där hon flyttade framåt men rättade till sig själv vid nästa skifte så struntade i de.
Fick även en metallapport idag så kolade av hur Mikki löste de, och tja de är väl inget moment vi behöver lägga timmar på. Klockrent! Likaså den vanliga apporteringen.
Avslutade med lite platsliggning och med energin urblåst ur kroppen hade jag en hund som halvsov. Så nu hoppas jag att jag har en bra känsla att ta med till nästa gång!

Innan denna energitämning av hunden så har jag pluggat massa matte [ensam med läraren då mina klasskompisar övergav mig] och tagit en spring/gå/bära runda runt munksjön med Edman. Tycker de va grymt orättvist att han fick bära mig 3x50 meter och jag på HONOM 3x50 meter, de skiljer ju lite i muskelkraft och vikt... men men! Tyvärr gillade inte mitt knä att belastas å asfalt så nu har jag skitont, de som inte dödar de härdar!

Snart dags att krama kudden och drömma om valpar [gaaaalet valpsugen!!]. Morgondagen blir inte lugnare och jag behöver all energi jag kan få!

5 kommentarer:

  1. haha du var helt oberörd ju! sluta nuu ;)

    SvaraRadera
  2. Nästa gång bär jag dig hela varvet runt ;)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna överta din träningsväska! ;)

    Det släppet med spåret och sen så kommer du älska det mest av allt! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Över min döda.. ;) haha men du får jobba på att få en likadan :D

    Hoppas de, ska fokusera mer på spårkonditionen så slipper jag nog mycket frustration :)

    kraaamkraaaaaaaam!

    SvaraRadera
  5. Sessan hälsar att hon är SJUKT avundsjuk på allt rosa i väskan.

    SvaraRadera