söndag 17 april 2011

blir skyldig!

kommer troligtvis bli skyldig både Jeanette och Johan [säkert fler] en ursäkt inom kort för att jag sagt att spår suger.... sanningen är bara den att jag börjat inse att de är rätt kul. Klart saker suger när man inte tränat ;)

Din energi 
Blev sugen på spår efter igår, vill kunna gå i linan och känna att de här kommer gå så sjukt bra när jag spårar. Är inte där riktigt än men efter dagens spår är jag ändå mer än övertygad om att de går!
En gigantisk äng med lite varierande underlag blev mitt offer idag. Målet var att få upp spårkonditionen lite och jobba på vinkelarbetet och jag fick ut de jag ville. Vinden va inte min bästa vän då den bytta riktigt var tredje sekund så riktningen va helt omöjlig att bestämma. Tillslut tröttnade jag och satte ner flaggan och började traska när jag gått klart insåg ja att de blivit ett ganska låååångt spår men inte överdrivet klurigt så de borde inte vara några problem. Nu kommer de en sak jag gillar med spår och de är att medan man väntar på liggtiden ska bli den rätta [låter helt fel men ni fattar] så kan man plugga, awesome!

Mikki fick starta spåret i en ordentlig sidvind men de störde eller berörde inte hennes arbete, skönt! Första vinkeln stannade hon lite på men gick inte över eller ur spåret, nöjd! Sen tuffade vi på, fint tempo, fina markeringar och framförallt FINA VINKLAR! de jag är mest nöjd över är hennes arbete på motvinds sträckorna, snacka om att ta i med nosen [går de ens?!?]. Fick gnälla på henne en gång då hon vinklade från en motvinds sträcka och va påväg att höja tempot lite och på en markering då hon la sig en aning snett men annars va jag skitnöjd. Så nu mina damer och herrar ska de här spåras i vår.

Avslutade med en liten buspromenad och fotografering tillsammans med Zo + lite plock av vitsippor! :)

Zo gjorde ett försök till att få behålla den lagligt stulna pinnen! 

man kan ta i sen kan man ju ta i som Mikki ;)

Nu ska jag skriva lite projektarbete innan jag ska ta en promenad i solen!

2 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på den ursäkten;)

    SvaraRadera
  2. Lite jobbigt att erkänna men de glädjer ju någon ;)

    SvaraRadera