onsdag 20 april 2011

trött på sig själv...

Fick ännu en dag med sol och värme, vem gillar inte de?!?


Började dagen med gym, har hittat ett nytt program jag ska köra på ett tag och se va de ger. Men Ärligt, är de meningen att man ska ta livet av sig själv! Sista omgången började jag fundera på hur jag skulle klara av att gå hem men de gick. [glömde nog stretcha....] Hade precis tänkt att hämta ner hundarna så de skulle få svalka sig i vattnet lite när Tove ringde och beställde kladdkaka inom 40 min, men effektiv som man är hade jag både bakat och badat djur innan hon kom.. [framtid som hemmafru..?] Så de blev kladdkaka i solen [de gympasset ja...]
Blev även en sväng in till stan, råkade få med mig en skitfin jacka, den ska få veckan på sig att övertyga mig om att den verkligen vill stanna och ett par röda byxor så nu är shoppingsuget stillat för en ett tag framöver [kortet ligger inne på avvänjning]

Bestämde mig för ett lydnadspass med Mikki innan solen gick ner. Mycket kontakt träning och jag börjar komma underfund med hur jag ska gå för att hon ska få bästa förutsättningarna [lustigt hur mycket som blir bättre bara man tänker lite...] Sättandena börjar bli riktigt stabila och hela arslet är i backen nu och med tryck bakom, läggandena börjar få upp lite tempo men dom är lite instabila men bättre än förut!
Sen kommer de som förstör hela träningen, en gul,rund sak med ett snöre i även kallat BOLL. Blir så trött på mig själv ibland. Skulle köra inkallningar med ställande och fick för mig att ta fram bollen... och där stod jag med en totallåst hund....! Så nu ber jag om hjälp hur får man in snabba och stabila "sällanden" på inkallningar UTAN BOLL! :)
Rutan ska vi inte ens prata om... hon hade ingen aning om vad de var. De är iof en väckarklocka om att hon inte är helt hundra på VAD rutan är. Så de får vi träna på men först ska jag ta mig en välförtjänt sömn! ;)

Ni skulle fått bilder från idag men min Syster har kidnappat min kortläsare... så vi tar en arkivet!

1 kommentar:

  1. Jag har tips, har inte kört in med boll och det är lite samma tänk som sättande :)
    Vi tar det sen när vi hörs!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera