måndag 4 april 2011

På´t igen!



Tävlingsdag idag igen då. Denna gång kom vi i god tid och jag hann med det jag ville. Valde att hålla henne ganska låg för att få bort trängningarna i fotgåendet och hålla henne lugnare på platsen.

Platsen börjar sjukt olyckligt då en spaniel drar lyckaracet över planen och en aggo malle ligger och taggar bredvid. Alltså den värsta tänkabara start jag kunde få men valde att de Go´natt kommando andra gången för att hon skulle koncentrera sig och de gav resultat, 10 poäng.

Sen kommer de jag är så galet nöjd över, 9a på linförigheten, Mammas fiiiina!

sen kommer osäkerheten eftersom jag hade lågt, hon blir seg på läggandet och gnäller till när jag vänder. Inkallningen gör hon ett startskall på och ställandet väljer hon att trampa med så får ge två kommando, alltså 0 eftersom vi gått för långt. Helheten stannar på 6 eftersom hon inte gillade att jag lät hård i mina kommandon. Tyvärr så i vissa moment så har jag inte så mycket att välja mellan men SÅ hård tycker jag inte att jag lät ;)

Så vi slutade på en 5:e plats och 148 poäng vilket jag tycker är fett bra av oss och speciellt med ett nollat moment som har en koefficient på 3..! Men nöjdast är jag över platsen och linförigheten!
Lägger in alla poäng och kommentarer till dom under "Tävling"

Inatt kommer jag sova grymt gott och jag kan lova att motivationen för träning ligger på TOPP!

8 kommentarer:

  1. Gött att du snott vårt "Go'natt", jag kommer alltid finnas i er träning känner jag ;)

    Bra jobbat tjejen! NJUUUUUUT!

    Kramar från en stolt pajas

    SvaraRadera
  2. klart godnatt låter ju kantigt ;) haha
    Så alla gånger att du kommer finnas där. Om du inte minns fel så är ju mitt vittringskommando ditt påhitt med ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis o tack för hjälpen! Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  4. Tack Maria :) inga problem! Ni med:)

    SvaraRadera
  5. Naaaaw lillan då! ;)

    Vi får styra upp något i sommar! Så ska jag omvända dig till spåridiot precis som jag ;)

    Så får du göra ditt bästa för att övertyga mig om att det är lydnaden... Må bäste övertalare vinna! :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Giganternas kamp ;) haha!
    Låter intressant, skulle såå vilja tycka om de för nosen är underskattad ;)

    Kraaaam!

    SvaraRadera