onsdag 6 april 2011

Väggen!

Ni vet dagar som är fulla av massa måsten och de känns som att hur man än prioriterar så räcker de inte. Alltid något som inte hinns med och måste flyttas med till morgondagen och därmed få även den dagen att svämma över. Ändå kan man inte plocka bort något..

Pratade med min farfar innan idag och han va orolig för att jag skulle gå in i väggen med allt jag har intryckt i mitt liv, och jag medger att jag just nu ligger på gränsen av vad jag klarar. Ändå kan jag inte plocka bort något... Skolan är ett MÅSTE, Hundarna är ett MÅSTE för att blodet i kroppen ska cirkulera, jobbet är ett MÅSTE för att mina veckor och månader ska gå ihop någorlunda och träningen är ett MÅSTE för att hålla mig levande... Sen visst datorn, facebook och bloggen är inga måsten men de ger hjärnan en chans att för några minuter koppla av. 

Just nu är jag grymt stressad och känner att kroppen börjar protestera, men de är två månader kvar och jag hoppas att jag sa kunna bita ihop. Är ju så egoistisk så jag snor mycket av Mikkis glädje och energi för att kunna hålla mig positiv. Skulle inte klara mig utan hennes pigga lilla ansikte just nu, mammas tjej! Vem får inte ett leende på läpparna av att kika på henne?!

Källan till energi! 
I morgon ska jag unna mig en ridtur tillsammans med två kompisar. De ska bli SÅ skönt att slippa och tänka och bara falla in i rytmen och känna flera hundra kilo muskler jobba under en, ni som rider vet vilken känsla jag snackar om! Ska även städa Mikkis hundgård eftersom hon fäller som en idiot och självklart försöka beta av alla skoluppgifter som finns! 

Stay safe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar