fredag 29 april 2011

dragfilm och lydnad

Eftersom jag längtat efter min bus HELA semestern så kunde jag inte sova speciellt länge igår innan jag slängde mig in i bilen för att åka och hämta min fiiiina lilla hund! [som förövrigt är en nakenschäfer nu...]

Blev hem och byta om till löparooutfit på en gång och upp till en 800meters slinga. Svårt för min PT att se vad hon ska hjälpa mig med i träningen om hon inte ser så jag bad en kompis filma lite, ingen kan väl ta ifrån mig att hon är rätt gå i starten [undantag för snurren] men de är en nära döden upplevelse att starta när man tar båda djuren. Sista varvet blev de lite styrka som ni ser på slutet och Mikkis vilja framåt är ju inte att klaga på!!!



Efter de blev de en sväng i sjön för att svalka hundarna och simma lite. Sen kan man ju fråga Mikki va hon tror att hon är för djur [skulle tippa på säl eller svärdfisk].... Eller sticker alla schäfrar ner huvudet till botten och är under ytan hur länge som helst för att  pinnen inte va där hon tror?!? den hunden kommer aldrig sluta förvåna mig med sina idéer och påhitt! Sen upp till farfar och utfodring av de små djuren!

Notera pinnen till höger och hur stor del hon har UNDER vattnet...

Men kunde inte hålla mig hemma speciellt länge så åkte upp och hämtade Bus för lite lydnad. Blev MYCKET positionsträning och soliga dagar som dessa är de praktiskt att ha en nakenhund!  Nu kan jag gå, gå, gå utan att behöva trycka tillbaka 30kg med vänsterbenet i varje steg! [knät är överlycklig] kollade stabiliteten i vårt sättande och ställande och båda är riktigt bra i nuläget och balansstegen i ställandet är borta och rumpan borras ner i backen! [till och med när en lös hund med en matte skrikandes 150 meter bakom entrar planen med sikte på Mikkis köttbullar] Sen kommer de moment jag får psykbryt på snart, den fyrkant som kallas rutan...! Mikki som innan varit bra på den har tydligen inte förstått vad den är fast hon verkat säker för nu är hon totalt nollställd...[blir att ringa bollplanket]  gick ändå rätt okey på kort avstånd och liten ruta men hon kan de inte!
För att avsluta bra körde vi en fjärr, började med bara sitt-ligg men när dom va så nära perfekta så provade jag om hon har koll på stå och bang i bygget, hunden skiftade! [mammas griiis] kanske inte de snabbaste men ändå!

Får se vad vi hittar på idag eller om de bara blir en promenad med lite kärleksprat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar