torsdag 10 februari 2011

JOBB!

Är sådär löjligt spralligt glad just nu! Var på intervju på Konsum för ett eventuellt extrajobb och gick därifrån med en jobbhelg bokad, lycka! Hoppas de kan hjälpa till lite med ekonomin så hundarna och jag kan göra allt vi vill!

Pappsen va här nyss och lämnade en hel kasse full med chips, godis, nötter och juice. Så nu sitter jag med ett glas mangojuice i ena handen och kalendern i andra. Har valt ut vårens tävlingar -kommer bli skitbra! Måste återigen tacka Jeanette för en spark i baken -den tjejen kommer snart tröttna på att jag har henne som idol ;) De gör otroligt mycket på motivationen när ens idol säger att man KAN. Motivationen gör en rusning i likhet med blodsockret efter en redbul med undantag för att den stannar där uppe!


Tänkte köra ett försök på vittringen idag. Hon har ju bra koll på sina pinnar så va våghalsig och slängde ut en doftpinne plus 5 till på golvet och skickade henne. Hon gjorde ett litet försök till att ta första bästa men när jag sa ifrån slog hon på näsan och hittade rätt pinne MEN... Hon la sig och gjorde "go natt" framför ist för att ta den, skruttunge! Men när lite peppande kom från min sida kom så tog hon den och lämnade den så fint. Andra skicket var bra och tredje med sen la vi av! ;)  Nu är då bara frågan, ska de vara SÅ lätt?!? Klagar inte men ändå!

Nehe dags att göra sig redo för sängen kanske, är lagom trött! Min fismumrik till hund ser ut att vara redo för det med!

5 kommentarer:

  1. Haha det kommer en dag [antagligen i vår] då du springer om mig på tävlingsbanan och slår mig med hästlängder på kunskapfronten.
    Men när den dagen kommer jag vara stoltare än någon annan dag, för om du kommit långt tack vare ett litet tips eller ett ord från mig... då är det större än alla vinster i världen!

    When the student becomes the teacher, that's when you know you're a damned good teacher! ;)

    Grattis till jobbet tjejen! Ses i eliten till hösten :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ps. Vi ska snacka lite vittring tror jag, så vi inte rör in hennes stora Å med de små apporterna ;) Vittring är lätt att lära in, värra med tress och tugg om man har de tendenserna... hmmm .. Ds.

    SvaraRadera
  3. Jo har tänkte faktiskt på de! De va lite för lätt och de brukar ligga Å bakom de då. Så de blir nog att jag vill ha lite tips :D

    kram

    SvaraRadera
  4. Bra grammatik de blev på det där :P

    SvaraRadera
  5. Tänkte mer att du ska göra det ännu enklare för henne så hon blir säker som tusan i slutändan :)

    Kramis

    SvaraRadera